Godmorgon fredag 29 december
Godmorgon på er från ett blött Göteborg. Det regnar inte just nu men har gjort inatt det är nästan 4 grader.
Min bror och svägerska kommer hit för att fira nyår med oss. De stannar ända tills på måndag. Det ska bli trevligt🙂 Blir lite som förr då vi alltid firade ihop men de har ju varit i Spanien de sista sex åren på vintern så det var ett tag sedan nu.
/Maria
Låter jätte trevligt Maria. Hoppas ni får ett par jätte härliga dagar. Vaknade tidigt men somnade om i soffan med knastret från brasan. Vara ute i stugan är det bästa för mig att koppla av & låta kroppen kunna läka. Idag blir det en långpromenad för att sen gratta mannens kusin som fyller 50.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Morrn! Idag åker jag iväg på min sista arbetsdag. Himmel så skönt!
Mörkt som tusan ute och 1 grad, inget regn.
Morn Morn , Jag är hemma idag. Hade sån huvudvärk inatt ! Orkar bara vila nu . Vet inte vad det blir på Nyår . Lugnt o skönt ! 😀
HH 🙂
#3 Hoppas att det ger med sig.
/Maria
#4 Tackar så mycket !! 😀❤️
HH 🙂
#5 Så fint.
Det var väl andra eller tredje advent jag hittade min adventsljusstake i ett skåp haha😃 Det får bli nästa år istället.
/Maria
#7 min kom också fram sent. Gillar den här med tjocka ljus
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#8 Jättesnyggt. Något att fundera på till nästa år😉
/Maria

God morgon!
Sen frukost idag, då vi sov lite länge. I eftermiddag ska vi åka och hälsa på ett par kompisar och äta sushi och spela tärning. Det blir kul!
#10 Är det Yatzy ni spelar då?
/Maria

Nej det är ett spel med sex tärningar där man räknar ihop poäng med tretal, fyrtal o s v och först till tiotusen vinner. Varierat och roligt och spännande och så slänger vi käft om hur de andra spelar, typ fegspel och sånt! 😃 Vi kallar den helt enkelt Tiotusen, men jag har hört om nåt liknande med ett annat namn.
God förmiddag!
Nu ÄNTLIGEN lite lugn och ro efter julhelgen! Det har varit otroligt intensivt att ha min familj här i 5 dagar och sen har jag jobbat ett dygn på det - men nu får jag äntligen vila och njuta lite av lugnet! 😃
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
#12 Det låter roligt.
/Maria
Tvättstugan idag, nödvändigt ont som vanligt.
Solen skiner här idag!☀️
Får se vad som händer senare under dagen, fick en avi om att hämta ett paket så antagligen gör jag det efter tvätten.
Ännu har jag inget hört om nyår och ärligt talat kan det väl kvitta efter hur det var förra året.
Var då borta halva dagen hos mamma och släktingar, när jag sen kom hem så skulle jag till bekanta/grannar. Hon som höll i det var så trött så hon satt och halvsov från kl. 22.15 tills kl.00.00. Ingen pratade knappt om någonting och jag funderade på att gå hem men det kunde jag ju inte, så det var bara att härda ut tills kl. var 00.30!
Tycker att om du bjuder hem folk till nyår och du i vanliga fall går och lägger dig senast 22, då får man väl sova middag så man orkar prata med gästerna!🤓
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#15 Haha, det där lät ju aningen skumt och inte särskilt roligt firande.😃
/Maria
#16. Nej, det var inte kul alls!😃
Vi andra 3 som var vakna satt mest och tittade på varandra eller gick runt och tittade ut genom fönstren på de enstaka raketerna som syntes. Inte fanns det något på tv att se heller, för det jag ville se ville de andra inte titta på…..😕
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#17 Du får se det som ett knasigt minne att berätta om😃
/Maria
God eftermiddag!
Här har det regnat och varit uppehåll om vartannat idag. Runt tre grader, så lite ruggigt. Vi lyckades pricka in uppehåll då vi var på skogspromenad. Ibland ska man ha tur. 🙂
Nu är det färdigjobbat för i år. Skönt.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."