Godmorgon tisdag 26 december
Godmorgon på er. Hoppas att ni får en härlig annandag jul.
/Maria
Godmorgon 🙂
Tack Detsamma !
Den här dagen blir en tvätt dag , använt alla kläder , , bytit kläder i omgångar dessa
dagar , , 😃 Tvättstugan kl 10.00 .
sen vila emellanåt .
Önskar dig en lika fin annandag!! Kram 🤗
HH 🙂
Godmorgon Idag blir det först skogspromenad. Sen bio med hela familjen. Ska se tjuren Ferdinand. Tvätta gjorde jag igår.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#2 Va mysigt att gå på bio !!
Ha det så kul!! 🙂
HH 🙂
God morgon!
Blåsigt och 5 grader varmt hos oss idag. Inget regn just nu åtminstone.
Önskar alla en fin dag!
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Morrn! Blåsigt här också och 6 grader. Lite småmörkt ännu. Jag ska strax iväg och jobba några timmar.

God morgon!
Mulet och grått, plus 8 grader…
Idag ska jag iväg och hälsa på min syster i ett par dagar. Bara umgås och spela spel och laga god mat. Skaaaa klå min svåger i tärning, nu är det min tur! 😂
Idag har min man önskat sig köttkorv till middag med rödkål och pepparrotssås🙂
Jag ska passa på att koka en stor sats rödkål för det går så bra att frysa in.
/Maria
God förmiddag 🙂
Här snöar det och temperaturen ligger runt 0, men det finns vattendroppar insprängt i snöandet, så det lägger sig bara lite tunt.
Jag är ensam hemma, familjen är hos småkusinerna och firar vidare. Jag har för jävligt ont av skavsåret och det gör, tillsammans med ryggvärken, att jag knappt kan gå. Måste dock få färdigt åtminstone det bilskåp jag börjat på innan utbytesstudenten från Kina kommer om ett par veckor.
Jag ska också fixa julgröten tills dess att fru och barn kommer hem vid 18 eller något sånt.
#7 jag har också kokat rödkål. Kanske skulle frysa in i små portioner.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Så nu puttrar rödkålen på spisen. Jag är blålila om händerna haha. Det är ett himla färgämne både i rödkål, rödlök, och rödbetor. Träsleven har också ny julfärg😃
/Maria
Här har jag precis gjort i ordning allt för tacos. Vi ville så långt bort från julmaten som möjligt. 😂
#12 Det behöver inte jag för så mycket julig mat har det inte blivit för min del totalt sett. Jag har ätit 10 ägghalvor, med en klick majonnäs, räkor och en dillkvist, tre skivor skinka på julknäcke och idag blir det julgröt. Det är allt förutom kanske 5 chokladbitar, 4-5 fikon och 4-5 skumtomtar 🙂
För mig blev det inte heller mycket julmat i år. Vörtbröd med julskinka och finsk senap är allt. Vi har en limpa vörtbröd kvar i frysen, men ingen skinka. Så det får bli vörtmackor med gräddost på istället.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
#13 Vi har inte haft så mycket julmat heller. Dragit ner rejält på väldigt mycket. Skinka, prinskorv, köttbullar och Jansson. Det har vi haft och inte så mycket mer faktiskt. Känns skönt att inte ha en massa som ska ut och in i kylen.