Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 617 ggr
Maria
0

Godmorgon onsdag 20 december

Godmorgon på er från ett Göteborg med nästan 5 grader.

Julen närmar sig med stormsteg och det är inte många dagar kvar till "dopparedagen"🙂

/Maria

[PeterTM]
0

God morgon 🙂

Verkar vara mulet ute idag, svårt att avgöra, men de är ute och sandar vägen, så jag gissar att det är plus och is. Jag ska strax fara till dialysen som alltid på onsdagar. Ha en bra dag 🙂

Torparmor
0

Här i södra Bergslagen är det mörkt, +1 grad, rätt mycket snö och nästan vindstilla 👍 Blir nog en fin dag

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

aggeelin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon onsdag! Här myser jag innan det är dags att sätta fart. En morgon med mörker och tända ljus är skön. Jag rättar vfu-rapporter på jobbet och tror nu att jag kommer att bli klar i tid. Suck, alltid dessa rättningar runt jul.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mooniq
1

Mårning allesammans. I dagarna 2 har jag skruvat Ikeapaket och idag är det endast en byrå kvar = 3 paket att skruva. Jag är supernöjd och har fått ihop det och placerat det precis som jag har tänkt att det skulle vara. Trodde aldrig att jag skulle bli Ikeafrälst men nu är jag det - amen 😃 och det bästa med hela Ikea-grejen är att man kan sitta på datorn och "köpa" och innan man betalar så kan man klicka i ruta plock och upphämtning för 99 kr - de plockar och jag hämtar i en speciell kassa - jag orkar inte med stressen, musiken, skuttande barn och vuxna som knör. Jag har aldrig gillat att shoppa - så när jag hittade den möjligheten på ikeas hemsida så kändes det som en riktigt bra grej för mig.  Nästa projekt är kökslådorna som ska få inredning. 

Har åkt flera svängar till återvinningen - för jösses vad kartong och plast det blir när möblerna växer fram.  Min kompis lånade ut en superbra mattkniv - lätt att skära ner wellpappen i smala delar då. 

Idag får jag hem 2 hemstickade mössor med reflextråd till brorsans små vildingar   5 & 7 år gamla. De ska få varsin och sen även lite leksaker. jag e helt såld på garn med reflextråd - supersmart ju. Och själv går jag o suktar efter en vindjacka med reflekterande tyg, en på jobbet har en sån och jäklar vad den lyser i mörkret. Kul när nån kan "uppfinna" nya saker av gamla saker - som tex reflexer. 

Ha det gott allesammans i julstöket - jag hoppar det eftersom jag inte firar jul. Jag tröttnade så fort jag flyttade hemifrån, så från det att jag fyllde 19 så bryr jag mig inte. Har ofta jobbat julen eftersom jag har haft arbeten med skiftgång/storhelger. 

Förra året och i år har jag däremot tagit semester i december, superskönt eftersom det är min trögaste månad mentalt. ☀️🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
0

#4 oj så mycket jobb du haft!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Carrosh
0

God morgon!

Vaknade denna morgon av kramp i båda benen samtidigt och samtidigt hade min arm somnat (båda vanliga "åkommor" under graviditet), så blev lite smått panikartat och plötsligt man vaknade idag. Försökte somna om men då höll armen på att somna igen och ena benet var på väg att få kramp en gång till, så det var ingen idé att ligga kvar. Så nu blir det till att vakna till och försöka få i sig lite frukost så småningom.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

worst
1

God morgon!

Här skiner solen NÄSTAN, hoppas på att den kommer fram, för jag behöver ljusa dagar nu!

#4 Ja, jag kommer ihåg mina IKEAperioder, det var mycket skruvande då!   😃

Fransu
0

God middag!

5 grader, duggregn och disigt här. En sån dag man har svårt att tro att solen existerar där bakom dom tjocka molnen. Vår drygt en kilometer långa grusväg till huset är helt isbelagd, med vatten på. Så det är krypkörning som gäller just nu för att inte hamna i diket.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."