Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 691 ggr
Maria
1

Tråkiga hushållssysslor

Eftersom vi har en tråd med trevliga hushållssysslor så kan vi väl ha en om tråkiga😉

Vad är det värsta du vet att göra hemma men som är ett måste?

/Maria

Fridaaaa
1

Städa toaletten xD Tycker det är sååå äckligt. Så det får sambon mestadels göra haha!

Annars vika tvätt och lägga in. Och putsa fönstrena :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
0

Egentligen tycker jag nog all städning är ganska tråkigt. Sen tycker jag av någon anledning att smutsdisk är äckligt, oavsett om jag diskar den eller sätter in i diskmaskinen. Om jag och min syster ska plocka ur och i diskmaskinen så tömmer jag hellre en full diskmaskin än att sätta i två smutsiga tallrikar (och syrran tar såklart gärna den delen, blir ju mindre jobb för henne). 
Vilket är smått märkligt för jag är inte det minsta rädd för bakterier eller så, och har inga problem med att städa toan exempelvis. Men något i mig kryper när jag måste röra vid smutsig disk. 

I övrigt tycker jag som sagt att all städning (inkluderat att tvätta) är tråkigt, men det är inte så farligt. Har lätt att försvinna i mitt eget huvud om sysslan inte kräver tankeverksamhet eller så lyssnar jag på en podcast under tiden.

//Jessie

Soligajag1
0

Att diska , , Putsa fönstrena gillar inte jag heller , tur man inte behöver göra det så ofta 🙂

HH 🙂

flocken
0

Toaletten 😣 engångshandskar på & xtremt starka medel, våtservetter. Ja jag vet att det finns snälla medel för naturen. Men till toan måste jag. Använder även ångrengörare. Eller vad det heter. Lägga in tvätt är blä. Min garderob ser ut som en tornado

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
0

Det mesta är tråkigt men det absolut tråkigaste jag vet är att byta lakan.

Fransu
0

Städa toaletten är helt klart värst. Dammtorka, dammsuga, våttorka golv, greja med disken, som att plocka i och ur diskmaskinen, diska sådant som inte får plats i diskmaskinen är inga favoritsysslor.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

JMW
1

Jag måste vara konstig för jag har inga problem med att städa toan. Gör faktiskt det hellre än byter lakan.

Dioramabyggare
0

Putsa fönster…

Tarotstollan
0

Allt är hemskt men värst är att diska.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Tuulikki]
0

Allt som har med disk att göra tycker jag är jätteäckligt, oavsett om jag ställde tallriken på diskbänken för 5 minuter sen tar det emot att röra den igen. Jag är jättelöjlig med det😞
Att damma tycker jag är trist. Även att åka till återvinningen är supertrist, om det räknas. Det får sambon sköta medan jag går in och handlar så länge😃

Att städa toaletten har jag inga som helst problem med.

aggeelin
0

Jag avskyr att dammsuga så därför använder jag torrmopp! Tyst och lätt är det

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

worst
0

Jag drar mej för det mesta, men DAMMSUGAREN och jag är konstant ovänner!!! Fy och tvi vale!

Maria
0

Min man säger att jag inte vet hur vår dammsugare ser ut och det stämmer nog när jag tänker efter😃

Han dammsuger alltid numera och det är jag väldigt tacksam över.

/Maria

[Leifsdotra]
0

Dammsuga är det absolut värsta och på god andraplats kommer byte av sängkläder! Det är bara den sköna känslan av att krypa ner i en renbäddad säng som gör att den sysslan inte är värst.

[[eskils_]]
0

Damma är urtråkigt och dammsuga är urtråkigt och bullrigt.  😕 Katterna avskyr dammsugaren…

[PeterTM]
0

Här hemma är det nog att gå ut med kompostpåsen som det alltid tjafsas mest om. Vår varmkompost är snart full och det lutar inte hallon att öppna den. Sommartid är det dessutom en miljard flugor man möts av när man öppnar.

citytjejen
0

Putsa fönster är urtråkigt! Det behövs ju inte göras särskilt ofta alls, men när det väl ska göras så suckar jag djupt 😃

/Christina

Maria
0

Kom på att jag tycker det är jättetråkigt att stryka. Jag använder knappast några kläder längre som behöver strykas av den anledningen.

/Maria

chik
0

Att putsa fönster. såå tråkigt..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[PeterTM]
0

Tvätta pumpen i slambrunnen är inte kul 🤮

nypisnina
0

Putsa fönster och att rengöra köksfläkten och avloppet i duschen. De sistnämnda gör min sambo som tur är.