Kläder i kylan?
Nu börjar det bli riktigt kallt. I alla fall hos oss i Göteborgsområdet.
Jag undrar vad för kläder ni brukar använda i kylan?
Jag har ju alltid varit frusen av mig så jag är välklädd kan man säga😉
/Maria
Jag är också frusen men blir fort varm och svettig när jag rör mig och det blir svårt. Idag när jag cyklade till jobbet hade jag tjocka varma leggings utanpå benen och knävärmare utanpå. Tre tunna lager på överkroppen och en varm men ändå ganska tunn jacka. Nu svettas jag .. Det rinner efter ryggen- svårt detta
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Överdragsbyxor (av tunnare slag) blir för kallt om knäna. Tjocka överdragsbyxor kan jag ta när det är riktigt kallt men då forsar svetten på kroppen. Inte enkelt
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag brukar ha långkalsonger eller termoleggings under tex mjukisbyxor, och varm jacka, halsduk, vantar.
Ibland termobyxor med beroende på hur kallt det är
Iår blir det värre, eftersom jag är gravid haha! Får se hur jag lyckas få ihop det :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kall lägenhet och frusen till sinnet, så jag klär mej varmt både inne och ute…
Är det under nollan så blir det tajts under byxorna, långärmad tröja och ylletröja på det. Har tre olika jackor att välja på beroende på temperatur…
Idag leggings o hundförar byxor/friluftsbyxor. Linne, långärmad t- shirt o vanlig t- shirt. Varsel jacka. Är det kallare termoleggings, benvärmare , termokjol. O min tjocka varseljacka. Är vi ute o leker termobyxor. Kör lager på lager ist för ett tjockt plagg. Är ute så mkt
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag är allt annat än frusen av mig, så för min del är det oftast fingrarna som är problemet när jag är ute och ska göra något som inte går att utföra med handskar eller vantar.
Än så länge klarar jag mig bra med en fodrad skjorta över en t-tröja utomhus och mer än vanliga byxor behöver jag inte nu.
När det smäller till och blir riktigt kallt, under minus 10, tar jag fram thermobyxor och dunjacka. På huvudet har jag bara min röda keps så länge det är på plussidan. Pilotmössa med foder när det blir minus.
Fleecetröja och en gammal sliten tunnfordrad skinnjacka utanpå samt leggings och arbetsbyxor är det som åker på hemma. Raggsockor i ofodrade jodpurskängor.
Till/från jobbet har jag skinnkappa, bytt till tjockare halsduk nyligen och stövletter som det så fint heter.
Nästa steg blir att byta till en gammal sliten täckjacka om täckbyxor samt fodrade kängor hemma. Ullkappa till/från jobbet.
Undertröja/"t-shirt" av "funktionsmaterial", långärmad skjorta av flanellliknande material, maskinstickad kofta, vindtät jacka, löskrage som värmer halsen, pälsfodrad mössa, vindtäta handskar. Varma lågskor så länge det inte snöar; annars pälsfodrade stövlar eller kängor med dubbar.