godmorgon söndag 30 juli
Vilken vacker tavla! Önskar att jag kunde måla så fint. Har du målat den Agge?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Oj vilken vacker målning. Någon kändis som målat?
Godmorgon på er från ett mulet Göteborg med 15 grader.
Jag missade denna morgontråden och skrev en som jag tagit bort nu🤫
/Maria
Godmorgon från ett mulet Västerås , , varmt ändock, 18 grader , ,
en sån där "tung värme" , , huvudvärksväder kallar jag det!!
Har inte druckit alkohol igår , , drack en iskall cola hos grannen + lite godis , 😉 Kan det va godiset som är boven , i dramat ?
#0 En underbar tavla ! Har du målat denna ?? 🙂
#2 Visst kan man missa några trådar , , gick ju bra ändå. 🙂
HH 🙂
God morgon! Jag har hunnit iväg och jobbat och kommit hem igen. Underbar morgon här. Dryga 18 grader och halvmolnigt. En perfekt gräsklippardag.
#0 Vilken vacker tavla!! Härliga färger!
God förmiddag 🙂
Sovit länge, hade svårt att somna, så klockan drog nog över 02 innan jag somnade. Idag ska jag mata mina slingersvansar, framför allt försöka hitta ett sätt att lura mina nykläckta att ta död mat, för jag matar inte med levande om det är möjligt att undvika.
Det är lite halvtaskigt väder med hög värme, hög fuktighet och regn till och från, så jag vet inte om jag lyckas få någon uteverksamhet till stånd idag. Fick hem ett nytillskott till min bilsamling igår, köpt från Italien, en Citroén DS 19 årsmodell 1956. Jag älskar den bilen, körde en själv på 80-talet. Jag har en modell av en 63a sedan tidigare i skåpet och jag plockade fram den för att jämföra.
Förkortningen DS är inte en teknisk sådan som på de flesta andra bilar. DS ska utläsas "déesse", vilket betyder "gudinna" på franska. Jag tycker att det är lätt att förstå namnet, både när man ser bilen, men framför allt när man kör eller åker i en sån.
#5 En sådan hade en granne till oss på landet när jag var barn.
Var det inte den som kunde höja och sänka fronten?
/Maria
#6 Inte fronten, hela bilen. De har ett hydraulsystem som styr fjädring, styrning och växling. Med det systemet kunde man höja och sänka bilen även under körning och därmed klara olika vägtyper bättre, om man till exempel kom in på ett gropigt eller trasigt stycke väg.
När man parkerade bilen stängdes systemet förstås ner och då sjönk bilen ner i botten så att den nästan såg ut att ligga på mage. Idag får man betala en kvarts miljon för en sån här i bra skick.
Aha. Jösses var det hela bilen…
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kolla här:
#9 Ja, där såg man det tydligt.
/Maria
Cittror är snygga bilar och dessutom oerhört bekväma att åka i, tack vare fjädringen. 🙂
#11 När det gäller DS och CV15 håller jag med dig, men resten av deras produktion är riktigt märkliga skapelser tycker jag. De liksom utmanar det estetiskt rimliga, för min del över gränsen så att det blir fult i mina ögon.
Den där bilen är så läcker. Jag minns när man såg dem på vägarna.
Jag är just nu väldans glad. Himlen öppnade sig på vid gavel. Det regnar nu rejält vilket är så välbehövligt. Det är ohyggligt torrt i markerna här. Sedan i fredags råder eldningsförbud i kommunen. Min stora tunna på 200 liter var tom. Nu fylls den upp ganska fort.
#12 Citroeng är en mysig bil . Minns att min kusin hade en sådan när vi va unga ,
#14 Vilket härligt foto , , på detta torg med alla fåglar , , är det bara duvor ?
Kommer ihåg den där filmen, "Ensam hemma" 2 , när den där damen hade så mycket duvor på sig 😉
Kan tro att du ville ha denna tavla!!! Så magisk , med alla färgerna! 🙂
HH 🙂
Ja det var bara duvor. De matades Pius satt gärna på händer och axlar.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#16 Snacka om salmonellarisk 😉