Godmorgon tisdag 4 juli
Godmorgon på er från ett soligt Göteborg med bara 12 grader.
Vi ska iväg till veterinären vid nio med Moritz igen.
/Maria
Något som vet var Peter håller hus? Har inte "sett" honom på ett par dagar.
/Maria
Här har regnat till och från under natten, just nu är det uppsprickande molnigt och 10,8 grader.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Sval morgon i norra Gästrikland också. Jag tittade aldrig på termometern, men det kändes svalt! Snart bara en vecka kvar att jobba innan semestern kör igång 🙂
Godmorgon! Idag är der kyligt ute. Jag har öppnat vädringen i uterummet lite, lite och samtidigt släppt in mer sol för värme. Gurkan och tomaterna växer på. Om gurkan klarar sig från spinn och andra skadedjur så här vi snart gurka i överflöd. Nej, jag vet inte var Peter är. Har också funderat på var han är.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nu har Moritz varit hos veterinären igen och han fick lika mycket beröm denna gången.🙂
De tog blodtryck, vägde honom och gjorde ultraljud av buken. De tog även urinprov via en nål i magen till urinblåsan och han var helst fantastiskt snäll. Inget lugnande och hela hans lilla mage är renrakad.
Han hade gått upp 2 hg i alla fall.
Nu ska provsvaren analyseras och då först kan man bedöma om han behöver medicineras (vilket jag tror) och så får han ju äta den här njurkosten.
#4 Vilka fantastiska tomater🙂
/Maria
Det är bra att ha försäkring på katterna.
Dagens besök kostade 4 946 kronor och jag ringde Folksam och vi får tillbaka 3 728 kronor. Behövde inte ens skicka in fakturan. Det behövde vi inte sist heller.
/Maria
#6 Visst är djurförsäkring bra! Fast jag undrar varför de inte direktreglerade? När vi hade Elsa inne på operation förra året så reglerades det direkt på djursjukhuset så vi behövde aldrig ligga ute med pengarna. Tack och lov för det det var mycket pengar.
#7 Jag vet inte varför det funkar så.
Sista gången Moritz opererades för FORL så var notan över 11 000 tusen. På Folksam ingår inte FORL i försäkringen tyvärr.
/Maria
#8 Härligt att det gick bra för din kisse Moritz .
Usch ja, , vilka pengar dem tar , dessa veterinärer .
#4 Vilka underbara tomater o gurkor !! 👍
Här i Västerås är det 17+ nu, halvklart , blåser .
HH 🙂