Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 383 ggr
aggeelin
1

Godmiddag onsdag 26 april

Godmorgon! Solen skiner! För två år sen var det en varmare vår och tomatplantorna var redan planterade i krukor och flera decimeter höga.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
0

Godmiddag??

Godmorgon! Visst var det varmare bara förra året. Jag har svårt att minnas en april som varit så här kall. Det är minus natt efter natt. Igår på hemväg körde jag igenom ett föfärligt hageloväder. Det verkligen smattrade på bilen. Just nu skiner solen men det är bara fjuttiga 3 grader.

Jag har tomatplantor som ska ner i krukor men jag har liksom inte lusten och glädjen att hålla på med något sånt.

[PeterTM]
0

God eftermiddag 🙂

Dialys idag och lite seg just nu. Bättre väder idag, men en del hagelskurar och kornsnö har fallit, dock inget som ligger kvar.

Provade att skiva en Romanticatomat och lägga skivorna i kruka, lite jord över och vattna. Med kattbusarna kan man inte ha sånt inomhus, så jag ställde dem i ett tomt terrarium i mitt terrarierum. De har redan grott, bara på ett par dagar.

aggeelin
0

Det är svårt med kattbusarna när de ska vara med och sköta växter! :)

[PeterTM]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Köpte en liten fickkniv idag …

aggeelin
0

Ja det var en liten en. Hur ska du få plats med den i fickan? ;)

[PeterTM]
0

#5 Jag har stora fickor 😃

Maria
0

Fantastisk kniv och så stoor🙂

Sonen har en Opinel men den är mer "normal"😃

/Maria

[PeterTM]
0

#7 De är världskända, startade upp 1890 och redan före andra världskrigets utbrott hade familjen Opinel tillverkat och sålt flera miljoner knivar. Serien 1 till 12 började produceras under sent 1890-tal. Nr 1 som bara hade ett 2 cm blad, avslutades 1937. Under 2000-talet tillkom denna jag har köpt, nr 13, en halvmeter fällkniv 😃

Maria
0

Jag trodde inte det fanns så stora fällknivar😮

/Maria

[PeterTM]
0

Denna Opinel är nog en av de allra största ändå 🙂

Maria
0

Haha ja det måste den nog vara😃 1/2 meter fällkniv, jösses.

/Maria