Godmorgon fredag 7 april
Godmorgon på er.
Nu är det äntligen fredag😉
/Maria
Konferensdag 2 av vårsamverksanskonferens och det finns några som ser lite trötta ut idag🙂 Middagen började kl 19 igår, 4 rätter tar lite tid att äta och det är svårt att somna proppmätt! Jag själv åkte hem igår istället för att sova kvar på hotellet eftersom jag bara har 1 mil hem och sover bäst hemma. De flesta konferensdeltagarna har 10-15 mil hem så de sov ju kvar såklart.
Godmorgon! Ja! Äntligen fredag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon. #1. Rätt trevligt med konferens emellanåt väl? Inte så ofta numera för mig som pensionär. Annars känns det trevligt med ny miljö, träffa andra människor, ta del av intressanta ämnen och äta mat som någon annan lagat! Solsken här idag, Måste komma ihåg att skugga tomatplantorna i fönstret innan jag åker o hhandlar. Önskar alla en bra dag. Aa.
"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.
#3 Ja, det är trevligt och den här gången är vi i underbar miljö med helt fantastisk mat som till väldigt stor del är lokalproducerad. Flera intressanta föreläsare, och några som inte alls är relevanta för mitt arbete. Kan ju ändå vara intressant, men när det handlar om lagändringar på ett område som jag inte kan så förstår man inte helt. Tur då att man kan sitta lite avsides och pilla på datorn en stund 🙂
Solsken och underbart vackert ute, det blåser lite och det känns kyligt genom den öppna balkongdörren.
Har tvättstugan idag och när jag är klar skall jag gå ut och hämta paket.
Skönt att det är helg, även om dagarna ändå är det samma för mig.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Usch, läser med bestörtning om en förmodad terrorattack i Stockholm nu i eftermiddag😕
/Maria
God afton 🌺
Just haft kontakt med min syster att hon hört ifrån sin pojke som går i skolan mitt i Sthlm och han är okej. Oklart dock hur han ska ta sig hem, allt är avstängt.
Usch stackars människor. Jag har sett på FB att några av mina vänner i Stockholm har skrivit "safe" och det känns bra.
/Maria
Helt förfärligt! Förutom döda och skadade, de som sprang för livet! Det måste vara många svårt chockade människor bara som vittnen! Varma tankar till alla berörda.
"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.
Jag har flera släktingar och nära vänner i Stockholm, Täby och Sollentuna och alla har på FB "markerat" att de är i säkerhet. Mina varma tankar går till alla som berörts och berörs av det som hänt.
#3 nja konferens är sällan något bra. Prat och prat men ingen verkstad. Bättre att få tid att arbeta - konferens tar bort arbetstid så det blir arbete på fritiden
Det som hände i Stockholm är förfärligt!
#11 Många gånger är det så, men just de här årskonferenserna med samverkanskommunerna så blir det faktist annorlunda. Ok, inte så mycket verkstad, men mycket matnyttigt när de inbjudna föreläsarna kommer från branschorganisationen och bl a förklarar hur vi ska tolka nya lagar som trädde i kraft vid årsskiftet och påverkar arbetet i vardagen. 95% av alla som var där hade nog utbyte av alla föreläsare. Fast jag och ett par stycken till har lite annorlunda arbetsuppgifter jämfört med övriga. Därför valde jag att sätta mig avsides och jobba samt nöjessurfa när det var sånt som inte rörde mitt jobb.