Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 539 ggr
aggeelin
1

Godmorgon onsdag 29 mars

Godmorgon på er alla! Här sitter jag och önskar att den utlovade snön ska utebli. Får se hur det går. Vi ska ha planeringsdag på jobbet och sitta i en lokal på stan.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har flyttat ut pelargoner till uterummet. Inatt när det var risk för frost fick de så intill husväggen.

Maria
1

Godmorgon Agge och alla som vaknar.

Vi skrev visst morgontråd samtidigt så jag tog bort min😉

Jag håller tummarna för din uteblivna snö. Hoppas du får en bra dag och att maten är god🙂

Här i Göteborg är det regn och grått med 5 grader varmt.

/Maria

Maria
1

Så fina pelargoner.

/Maria

aggeelin
1

Vi ska äta någonstans på stan. För oss  som annars inte hinner ut på stan på lunchen (hinner inte så långt) så kan det vara trevligt. Jag har en restaurang på förslag men annars så finns det många att välja på sådär i lunchtid.

Pelargoner, jag har köpt två ovanliga sorter och tagit skott av dem och så har jag fått en annan ovanlig av min kusin. Få se om jag ska ha dem i kruka i uterummet eller sätta ut dem i större kruka till sommaren. Det är roligt att odla.

Soligajag1
0

Gomorron denna Snöiga  Onsdag , , 29 Mars , , när ska det ge sig!! 

#2  Verkligen  fina pelargoner 🌺 

Förstår att du tog in dem !   

Jajjaja, , bara o gilla denna väderlek vi har i detta land!!! 

Kram o jag önskar er alla en mysig Onsdag!! 🌺

HH 🙂

Maria
0

#4 Javisst är det kul. Jag har bara tappat stinget numera så jag hoppas att lustan kommer tillbaka.

/Maria

[PeterTM]
0

God eftermiddag 🙂

Hann int med att öppna datorn alls i morse nu när jag och dotra är ensamma, jag måste ta hela logistiken och det blev lite snärjigt. Frugan och pojken är i Rom några dagar.

Jag gillar pelargoner och min fru älskar dem och lägger ner mycket tid och arbete på dem. Hon har några olika sorter, men den enda jag minns namnet på är Mårbacka . Hon har tagit in några från övervintringen, men det är många kvar 😃

Maria
0

#7 Mårbacka är en vacker pelargon. Jag hade i flera år olika varianter av doftpelargoner men jag har bara en kvar.

Rom är lär vara  en vacker stad. Min man har var där för några år sedan med jobbet och han hade fantastiska bilder och upplevelser att bjuda på.

/Maria

[PeterTM]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick hem ett nytt fynd idag, en Iisakki Järvenpää hästhuvudkniv från 40-talet i fantastiskt skick, en riktig klenod och den får en vanlig så kallad stor dito att se liten ut, för den är 36 cm lång. Jag är så nöjd med att ha hittat den även om den gjorde ett rejält hål i plånboken 😃

Maria
1

Oj vilken vacker kniv.

Du har en fin samling.🙂

/Maria

aggeelin
1

Så fina knivar!

JMW
1

Verkligen fina knivar!