Byte av busskurer
Hör i Göteborg har det skett något märkligt tycker jag när det gäller busskurer.
Jag märke att de rivit våra kurer här hemma. Inglasade fina kurer med digital visning av tabellerna. Efter några veckor så kom det nya😮
Detta är alltså bland annat vad våra skattepengar går till. Kan man inte ha lite mer framförhållning i sina upphandlingar😡
/Maria
Allt som är bra tar de bort…😡
#1 Fast här har de tagit bort något bra och ersatt med något som är lika bra och ser likadant ut så det blir liksom "status quo"
Bara en fruktansvärt onödig kostnad.
/Maria
#1: Ja men jag menade det med "glappet" mellan att de gammla busskurerna togs bort och att de nya monterades upp.
OJojoj, , förstår att den äldre damen som svarade på inlägget om busskurerna va upprörd , , pengarna räckte inte till för alla busskurer utan dem fick vänta .
Här slås dem sönder stup i kvarten , , o det är glas överallt .
Stackars ungdomar som inte har nåt annat att göra . 😈 När det finns så mycket företag som skriker efter hjälp på olika sätt.Ta in en sådan ungdom så han/ hon får göra lite samhällsnytta , lära sig vad som kostar pengar!
HH 🙂
#3 Aha. Glappet var några veckor bara.
/Maria
#5: Ok, inte så länge, då.
#6 Nej det gick förvånansvärt snabbt. 😃
Den saken skötte de bra och det var ju inte det jag reagerade på alls utan hela "affären" som är är helt absurd tycker jag.
/Maria
En kan ju undra hur det kom sig att de inte behöll de gammla bussväntkurerna och bara märkte om de i istället för att byta 🤔…
Ja, det är ju det som är så knepigt men upphandlingsavtalet hade tydligen gått ut med företaget och nu är det nya kurer som mer eller mindre ser likadana ut.
/Maria