Söndagsnöje?
Jag har gjort en hoper köttbullar till jul. Vi är många som äter här under juldagarna och så tycker jag om att ha färdig mat åt bara ta fram Det blev bara drygt 100 st på ca 1.6 kilo köttfärs. Jag gör stora köttbullar. Å så har jag tittat på en kjol. Ser det där ut som en "julkjol"????
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jösses vad köttbullar Agge. Det ser gott ut.
Kjolen är ju riktigt julfin.🙂
/Maria
Ja, det blev goda köttbullar, mycket kryddpeppar och senap i dem. Vi har kommit fram till att köpa köttbullar till barnen, de smakar bara i ena kanten och så får vi kasta resten.
Är lite tveksam till kjolen. En del av ränderna är lite för brunorange för min smak. Jag gillar blå-lila. Fast den var ändå fin, jag har letat efter en kjol att ha i december, ja och sen också förstås.
Tittade närmare på din bild. Steker du köttbullarna i ugnen?
/Maria
Ja, det är smidigt och går fort. Praktiskt att ta fram dem sen och steka dem i stekpannan.
Åh vad smart.🙂
/Maria
Hur mycket och vilken sorts senap har du i köttbullarna?
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
#0 Varför är köttbullarna så ljusa? Jag trodde att det var frikadeller 🙂
#7 jag ska ha ca 2 msk/500 g köttfärs enligt receptet men tig nog lite mer och en massa kryddpeppar
#8 de är stekta i ugnen. De är bara genomstekta- de får färg sen när jag steker dem när de ska ätas
#9 Tack - kryddpeppar hör julköttbullar till, men jag har aldrig testat med senap. Då blir det en ny variant i år. Köttbullarna är alltid mitt jobb 🙂
Låt dagen idag bli din bästa hittills!