Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 668 ggr
Maria
1

Kan ni göra detta?

En "eskimåsväng" som är skicklig.

Bohusläns vackra klippor förhöjer du det hela bara❤️

http://www.expressen.se/tv/omtalat/kanotisten-zet-freiburghaus-kan-nagot-inte-du-kan/

/Maria

Tarotstollan
0

Skulle inte ens sätta mig i en kanot.😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
0

Jag gillar att paddla men då får den vara på rätt köl hela tiden😉

/Maria

[PeterTM]
0

Jag skulle gärna kunna det där, kunskap är aldrig tung att bära och den där kunskapen kan rädda mitt liv i någon annan situation även om jag aldrig sätter mig i en kajak sedan jag miste underbenen.

Numera får det vara lite större och stadigare vattenfarkoster än en sådan, åtminstone en eka får det lov att bli om jag överhuvudtaget ska klara att ta mig ombord, men helst ändå större. 🙂

[Leifsdotra]
0

Jag håller med #1 🙂

Jag är inte helt bekväm med vatten. Visst badar jag  på sommaren och jag är gärna med på båtturer i vår eka. Men kanoter känns lite för instabila och att göra en eskimåsväng känns väldigt mycket för spännande för min smak! Jag är modigare på torra land😃

[Rhonda]
1

#0 Alla sorters båtar kan jag åka med men INTE kanot. Aldrig i livet. 

Jag skulle vara rädd att jag inte skulle kunna ta mig upp om jag gjorde en sådan sväng. Jag har sett någon göra det vid en sjö.

Maria
1

Jag och min man har paddlat mycket i öppna kanoter. Kajak däremot har jag aldrig testat.

Att paddla är väldigt trevligt. Bara om man kommer i rätt takt😃

/Maria

citytjejen
0

Nej fy, tycker det är otäckt att vara under vatten 😮

/Christina

penke
1

180graders är jag säkrare på, även det var ett tag sedan …😃

penke

Mirinda
1

Jag har varit bortrest några dagar; var i Östergötland. Där lärde jag mig att paddla kajak. Jättekul! 

Även om jag paddlat kanadensare rätt mycket tidigare i livet, så har jag bara testat kajak två gånger. Den första gången satt jag fram i en tvåmanskajak och det var väl inte så svårt, förutom att jag blev blöt när jag klev ur, för att kapellet var fullt av vatten baktill. (Ett kapell är det man spänner över hålet man sitter i. Det sitter fast runt midjan som en kjol med lång bakdel.)

Det jag paddlade den här gången var en gammal tvåmanskajak utan överdel. Rankt som tusan, men kul när jag väl fick till balansen och paddeltekniken. Men jag har rätt långt kvar till eskimåsväng med biraburk. Jag tog en öl i bastun efteråt. Ville för allt i världen inte få den utspädd.😃

Förresten; är det någon som vet vad det är för likhet mellan australisk öl och att älska i en kanot? Obs! Vitsen ska sägas/skrivas på engelska. 🤔Hm… Kanske den som vet inte ska skriva ut hela svaret. Vet inte om sajtreglerna tillåter den typen av språk.😈

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Tarotstollan
0

#9. Härinne är det väl ingen som är pryd?😉😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!