God morgon 14 juli
God morgon på er!! Vaknade tidigt idag, men det är skönt att vakna utan väckarklocka. Underbart med semester och ta dagen som den kommer. Idag väntar mer montering av diverse och lite sömnad blir det nog med. Blir det uppehåll ska nog även gräsmattan en omgång med gräsklipparen. Jag njuter av mitt nya liv med stuga!! Önskar er alla en riktigt skön torsdag!!!
Mårning, väntar på att min semester ska börja - 2 arbetspass kvar. Regntungt i Munkedal, men snart dax för en promenad. 🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Godmorgon !!
Åhh, , idag har jag lyckats sova lite längre, så skönt , , nu pep kaffebryggaren till så nu ska jag fylla min kaffe kopp och njuta !! 🙂

Godmorgon !!
Det blir inte så mycket gjort idag mer än att blogga o skriva poesi . Nuter av semester o lättja!! Kram På er allihopa!! 🙂önskar er en fin Torsdag!!
HH 🙂
Godmorgon på er.
Jag väntar på sommarvärmen men den verkar ha tagit en längre paus.
/Maria
Ja, den har tagit en längre paus, , men såg lite på vädret igår att det skulle vända
snart , den väntar vi på då, , solen ☀️ som gör oss varma o mysiga!!
HH 🙂
Lite kylskaget väder hos oss men vädergudarna på tv visade hemska siffror nere i Europa - närmanre 40 grader varmt.. PHuuuu 😴 Men visst önkar jag mer sol och värme till nästa vecka när min semester börjar. 🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
God morgon gott folk.
Jag börjar alltid dagen med en kopp kaffe och sen blev det en skål yoghurt och lite flingor på det. Börjar bli dags för en kopp kaffe igen, och sen försöka vila lite 😴
Jag har en spännande dag framför mig, då jag skall få testa en ny kamera.
Jag väntar också på sommaren. Idag ska jag åka och hälsa på en kompis. Vi har gått i skolan tillsammans och våra föräldrar umgicks. I närheten av henne finns fina bad men idag blir det inget - det är 15 grader ute.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Fina hästar och fjäril.
/Maria
Hejsan Maria 🙂
Vad är Indisk Potatis sallad, aldrig hört talas om!!
Så Trevligt VSK , du bor oxå i Västerås , fint foto!! Jag med .Då kanske du känner igen detta foto. . 🙂
Häftig fjäril PeterTM , hur gick det med Jordgubbsplockandet??
Kram // Hillevi

Västerås vy
HH 🙂
Jag har fått receptet från en dietist på jobbet för många år sedan.
Man fräser potatistärningar i olja med krossad koriander, dillfrön, curry och gurkmeja.
Tillsätter buljong och små buketter av blomkål. Puttra till potatisen är klar och så i med svarta bönor och kapris efter smak. Serveras godast ljummen.
/Maria
Jo visst känner jag till den platsen fotot är taget. 🙂
Jag brukar parka vid Bryggargården när jag skall till VC, och det ligger inte så långt därifrån.
#14 Min spinalstenos tillåter inte övningar som bärplockning, men frugan och dottern plockade omkring 12 liter, plus allt de stoppade i sig förstås. Känner jag min dotter rätt var det säkert lika mycket som hamnade i magen. jag ägnade mig åt att promenera omkring och försöka hitta något som kunde fastna på bild, det är ett fint ställe detta "Backa jordgubbsplockning" mellan Heby och Tärnsjö. Någon som vet namnet på den vita liljan?