Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 300 ggr
aggeelin
1

Funderar3 görasomjagvillI

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I trafiken. Allt vanligare med egna trafikregler. T ex Jag mötte, i en uppförsbacke en kvinna som kom på fel sida på väg utför. Jag blev rädd och ropade "hjälp du åker på fel sida" (jag var nära att bli påkörd men han flytta mig) kvinnan svarade "det ska ska väl du skita i" Min granne cyklade på cykelbanan och en barnvagn med förälder klev rätt ut. Grannen körde ikull och skadade sitt knä Några stannade och hjälpte till men inte barnvahnsföraren. Finns det en anledning till att ha trafikregler? Kanske bättre att strunta i den och göra som vi själva vill? Det är viktigt att få bestämma allt själv??

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

vendelay
0

Ja, visst är det konstigt! Idag såg jag en man gå rakt ut i vägen med barnvagnen först varpå flera bilar fick tvärnita eftersom 1. han såg sig inte för (OCH KÖRDE UT BARNVAGNEN INNAN HAN SJÄLV TITTADE OM DET VAR SÄKERT) och 2. han var skymd bakom andra bilar som stod parkerade och det fanns visserligen ett övergångsställe några meter bort men den visade röd gubbe. Hur tänker folk?!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

frejaspluto
1

Många tror att man gör som man vill det finns ngt som heter trafikregler för cyklist. Trafikregler för bil, mm. Jag tycker att nån ska vara ha vett och etikett ! Följa regler så gott det går! Om vi inte skulle ha regler och lagar skulle världen skulle världen gå under…..

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜