Godmorgon tisdag 31 maj
Tänk så fort tiden går! Det är redan den sista maj och den sista vårdagen! I morgon är det den första sommardagen ock jag hoppas på en fin och lagom sommar på alla vis. En sommar med sol värme och regn i lagom dos. En sommar med arbete, vila och avkoppling. Uteaktiviteter i natur och stad- omväxling och stimulans! Just nu sitter jag på ett tåg på väg till Uppsala (får byta till buss i Enköping). Är ute på tjänsteärende som det heter. Önskar er alla en fin dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Javisst går tiden fort. Jag blir alldeles förfärad.
Sedan jag blev sjuk så har jag ju krångel med minnet men jag har också fått en konstig tidskänsla. Jag tappar liksom greppet och måste kolla i dagbok eller fråga någon.
När jag vaknar på morgonen ibland när jag är ledig så kan jag ligga och fundera på varför klockan inte har ringt och jag har svårt att komma på om det är tisdag, torsdag (mina lediga dagar) eller lördag, söndag.
Väldigt märklig känsla.
/Maria
#1 Jag kan känna igen det där litegrann. Efter att jag fått börja med epilepsimedicin har jag fått symtom som liknar det du beskriver.
Sista vårdagen och jag känner mig dödstrött. Borde ju vara jättepigg istället. Det är ju sommar ute
#3 Äntligen SOMMAR!
Här har varit soligt och varm idag också, jag mår fortfarande inte bra trots att jag dricker massor av vatten och vätskeersättning men sådant är det ju varje varm sommar för mig. Jag föredrar när det blåser och är svalare. Nätterna är ju bäst för då kan man känna sig som människa igen inte som en vandrande zombie som jag gör på dagtid, den lilla tid jag är vaken!😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
En varm, solig och härlig dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld