God morgon 11 April
God morgon på er!! -1 ute, burr!! Temperaturen ska dock stiga under dagen. Ny arbetsvecka, inleder med kvällsjobb. Ska till rehabgymmet nu på morgonen. Har ni bytt till sommardäck än, inte jag. Fick tid till däckbyte först nästa tisdag, denna vecka är fullbokad. Önskar er alla en skön måndag!!
Godmorgon
Kyligt ute men solen skiner för fullt.
Ska jobba kväll
Önskar er alla en skön måndag

Godmorgon.
Solen skiner, skönt. Här blir det lugnt innan man ska jobba.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
God eftermiddag!
Brottats med vårdcentralen på förmiddagen och håller på att bli galen på dem! 😡 Man måste tydligen vara frisk för att orka vara sjuk. 😡
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
#3 Oj, är det svårt att få tid?
/Maria
Vilken dag! Solen skiner!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#4 Nä, de vill inte fixa sjukintyg till mig för att jag blev dålig precis till helgen och tycker jag ska kontakta privatläkare eller företagshälsovården (det här är INTE en arbetsrelaterad sjukdom). Även fast de har information i entrédörren om sjukintyg och kostnader osv. så påstår de att de inte gör sådant där. Inte första gången den mottagningen krånglar.
\m/
#6. Fråga dem om de läst sin egen information på dörren. 🤪
Hoppas att det ordnat sig för dig!🤗
Här har solen gassat från en klarblå himmel idag och det gör ju att man fryser extra mycket när den går ner! Just nu + 6,4.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#7 Om man bara kunde få tag i dem, så.. Man måste ringa för att boka tid, men de är omöjliga att få tag i, och använder man funktionen där de ringer upp när det är ens tur i kön så ringer de aldrig upp. Jag kom på sen att jag kunde kontakta en annan vårdcentral efter helgen, men eftersom jag blev bättre under helgen så blev det ju desto svårare att kunna påvisa sjukdom, allt bara för att vårdcentralen jag står skriven hos krånglar. Men jag är frisk nu och tillbaka på jobbet. Tyvärr ett par tusen back pga vårdcentralen, men men, inte mycket att göra åt. Blir byte av vårdcentral iaf, den saken är säker! 🙂
\m/
#8. Ja, det är skönt att man har rättigheten att kunna byta vårdcentral när man inte är nöjd. Egentligen hade det varit bra om man kunde skriva på någon sorts intyg anonymt som skickades till högre ort om varför man inte är nöjd med en viss vårdcentral, då kanske de skulle skärpa till sig!
Skönt att du mår bra nu!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#9 Man har ju alltid möjligheten att göra en anmälan till IVO. Och så kan man ge betyg på vårdcentralerna på 1177's hemsida (om man har en inloggning då). Antar att man nog kan kontakta landstinget också med sina åsikter och klagomål. Så möjligheter finns det. Skönt också att man faktiskt har rätten att byta när man inte är nöjd! Hoppas att den vårdcentral jag provar härnäst är bättre!
\m/