Godmorgon måndag 4 april
Godmorgon på er!
Idag ser det kallt och ruggigt ut därute. Jag ska snart ut och känna efter, måste rusa iväg till jobbet. Ha en fin dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God kväll!!! Regn och rusk idag. Förmiddagen gick undan med rehabgym, tid till arbetsterapeut osv. Hem och åt mat och slocknade efter maten så det blev en skön tupplur. Dags för jobb i morgon. I helgen var jag på en hantverksmässa det var kul. Ritat ett mönster i helgen för jag har tänkt sy enkla bildynor på nästa sy och pysseldag. Har en lite tunnare vävd matta i rosa och vitt som ska bli bildynor. Får se hur det blir i praktiken. Önskar er en fortsatt trevlig kväll!!!
Hallå där Flisan!
Hoppas att allt är väl med dig!
#4 Tack för frågan Aggeelin. Allt är helt ok. Jag rehabgymmar två dagar i veckan och den kan jag tacka mycket för. Utan den hade jag lätt kunnat vara sjukskriven om jag gått tillbaka utan. Tycker att jag fått en ny insikt om livet efter det jag gick igenom. Jag som aldrig gillat gym någonsin tycker det är riktigt skoj, kanske är det för att denna träning är sund och syftesinriktad. Alla på gymmet har någon skada och åldrarna är blandade.
Oj, nu har jag nog missat något. Du är alltså sjukskriven?
Ja, att träna är faktiskt bra! Jag är ju överrörlig och klarar mig inte utan träning.
#5 Jag var sjukskriven i december några veckor och i januari någon vecka. Var hemma i cirka en månad. Men jag menade att utan rehabgymmet så hade det kunnat sluta i längre sjukskrivning då jag lätt kunnat få tillbaka problemet. Nu stärker jag områderna genom gymmet.
Tack, då förstår jag. Ja, som sagt, träning behövs för rörelseapparaten.
#7 Träningen behövs verkligen!!!!!
#8 precis, "sitta-still-apparaten" fungerar inte
Här är mulet och just nu + 13, 4. Var ute en stund och då kom en liten regnskur men just nu är det bara mulet.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag har nytt kommit hem från yogan och det var en skön cykeltur hem. Det känns som lite vårvärme ute!