Å hur klär du dig nu?
Nu ska jag snart cykla till jobbet.
Hur klär du dig nu när du ska ut i kylan? Jag återkommer i frågan ;)
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ska ut med hunden ordentligt strax. Blir tjocka mjukisbyxor, "fluffsockar", fodrade gummistövlar, tjock vinterjacka, mössa, stickad snood, vantar😃
Har med mig täcke till vovven också. I början av promenaden får han gå utan, för han gillar att gnida sig mot skaren när vi går i hagarna. Kliar gött gissar jag😎 Men han börjar frysa efter en stund, då är det bra med täcke.
edit: det är nog bara 5-7 minusgrader men jag fryser som en tok ändå. Har en app på mobilen som säger att det är ca -5 men att det känns som -15. Man ska ju inte ta apparna på blodigt allvar, men jag tycker det känns kallare än -5 iaf🤪
Långkallingar, undertröja, fodrade arbetsbyxor, långarmad tröja, två par strumpor, fleecetröja, varm jacka, mössa, vantar och kängor. Det behövs nu när det är -25*
Långkalsonger dubbla strumpor varma kläder,,
Underställ, jeans, skjorta, tröja, jacka, kängor och mössa
Vanliga kläder och sedan termobyxor och en rejäl och tjock jacka med huva utanpå + icebugs på fötterna.
När jag ska till jobbet har jag jeans, kängor eller vanliga skinnstövlar (min färd till jobbet innefattar inte så mycket tid utomhus), tjock dunjacka, kashmirhalsduk, mössa + huva och lovikkavantar med fingervantar inuti.
När jag powerwalkar har jag underställ, munkjacka, vindbyxor, vinterjacka utan dun och mössa. Samt kängor med raggsockor i. Och så ovan nämnda vantkombination 🙂
/Christina
Lager på lager på lager….😃
/Maria
Tights, jeans, tjocka sockar, vinterskor eller kängor, dubbla tjocka tröjor över t-shirt, halsduk, tjock jacka eller dunkappa, tunn bomulls mössa och över den en tjock hemmastickad mössa. Ev. även huvan på kappan, tjocka vantar så klart!😓
Ev. kanske bikini att byta om till om det blir för varmt!😉😃
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Beror ju på hur länge man skall befinna sig ute samt vind och kyla.
Kängor kör jag stenhårt med. Likaså mössa. Vinterjacka så klart, även om den nästan aldrig är stängd vid kortare turer. Långkalsonger har jag aldrig såvida jag inte vet om att jag skall vara ute en hel dag. Vanliga strumpor. Handskar/vantar har jag nästan jämt om det är kallare än -10 oavsett tid jag befinner mig ute på vift kortare stund.
Tröja är överskattat.
Det har blivit dubbla byxor + täckbyxor nu i kylan + fleecejacka under min vinterjacka och både termomössa och tjock halsduk + varma vantar.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Det jobbigaste tycker jag luftfuktigheten är när det är minusgrader *brrrrrrrrrr*…
#11 Ju kallare, desto mindre fukt är det i luften.
\m/
Jo men det beror en hel del på vart man bor i landet oxå.
-20 i torr luft är ingenting mot tex -5 med hög luftfuktighet.
Det har att göra med att vatten leder värme/kyla upp till 28 ggr bättre än luft.
När jag jobbade inom korvbranschen så var det två studerande som kom från Östersund och pluggade i Västerås. Dagen före jag pratade med de så hade de haft -20 i Östersund och när de kom hit så hade vi -8 och de höll på att frysa "ihjäl" 😃
Morsan som bor inte alltför långt ifrån Bollnäs sen många år och hämtade ved i vedbon utan jacka mm. Spela ingen roll om det var -20.
Jag föredrar torr luft vid kyla.
#13 Det var lite det jag menade på också, även om jag inte var lika utförlig. :)
Föredrar också torr luft vid kyla, just för att kläderna värmer bättre och kyla slinker inte igenom på samma sätt med fukt. 🙂
\m/
Då klubbar vi förr torr luft tycker jag 😃
#15 Absolut! 😃
\m/
Här i den blåsiga och blöta Öresundsregionen, fryser man bara någon uttalar ordet kyla.
🥶
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Draken.
Du har ju en förträfflig nos om inte annat. Bara äta starkt och nysa lite så 😃
😃👍
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
😃