Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 1442 ggr
aggeelin
0

Godmorgon söndag 13 dec

Godmorgon på er! Luciadagen är här!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Ford -57
0

#0 Natten går tunga fjät………

Tarotstollan
0

runt gård och stuva…

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sabina]
0

kring jord som soln förgät
skuggorna ruva….

Magi-cat
0

Godmorgon!

Det är fint med lUcia. Och det är aldrig för sent att ordna ett Luciatåg. I det här är yngsta deltagaren 86 år!

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmland/aldreboende-blev-saffles-luciatag

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

stina63
0

God morgon luciadagen

ska jobba kväll, är trött redan haha, Men med lite kaffe så piggnar jag till

Ha en skön luciadag

Ford -57
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Då kan d vara dax för Luciasången kanske👍

MariaG
0

Hoppas ni haft en bra Lucia-dag hittills. 

Själv har det varit bra. Upp tidigt för att se på Lucia på svt, tyckte det var bra. Så det blev kaffe, lussebulle och pepparkakor till frukost.
Sen ville mamma träffas och fika. Då blev det kaffe och choklad-maräng. 
Känns lite som en onyttig dag, men men :)

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Carrosh
0

God eftermiddag!

Låg med migrän i natt och nu är huvudet mest lite tungt (gick snabbt över som tur var!), så tar det bara lugnt idag. De här snabba växlingarna i vädret påverkar mitt huvud lite för mycket.. men men, blir lite städning och lite mer pyntande här imorgon istället, är ledig fram till tors eftermiddag, så tid finns ju :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Maria
0

God eftermiddag. Idag var en konstig dag. Det känns som om jag tappat flera timmar🤔

Det började mörkna ute och jag trodde att klockan var runt 12, möjligtvis 13. Så obehagligt.

/Maria

[peter54]
1

God afton 🙂

Här har inte varit så mycket Luciafirande alls idag, huset fullt av gäster istället för att fira både vår pojke som fyller 15 på tisdag och så mig eftersom jag fyller år nästa lördag.

Jag har också överlämnat en av mina mjölksnoksungar till minsta kusinen som julklapp från oss eftersom vi inte ses innan jul. Det blev en skojig stund i terrarierummet innan han verkligen insåg vad jag faktiskt sa.

Vi plockade ner inredning i ett plastterrarium (faunarium) av största modellen och jag sa att den av de tre mjölksnoksungarna som ätit bäst ska få lite större utrymme. -Ja då har den mer att röra sig på sa Emil. Sedan plockade vi i inredningsdetaljerna, gömsle, vattenskål, fuktbox och en gren med en plastmurgröna fäst på, bottensubstratet hade jag redan lagt i innan han kom hit idag.

Sedan sade jag att -du har ju redan en hålsten hemma, så då kan du ju lägga i den också. Emil såg frågande ut, men svarade -aa, jag fattar inte riktigt. Jo sa jag, när du får hem det här kan du ju stoppa i din hålsten, sa jag. Menar du om två år? Emil har fått veta tidigare att jag tycker han ska vänta till han är tio år innan han får egen orm, han är åtta nu.

Nä sa jag, jag menar nu. -Ska jag ta hem det här nu, sa Emil. Ja, svarade jag. -Men ormen då? Ja den ska bo häri, sa jag. Poletten tog en bra stund på sig att ramla ner, men till slut kom det: -Ska jag få en egen orm, nästan skrek han. Ja det blir vår julklapp till dig, svarade jag. Emil såg överväldigad ut och så försvann han iväg som ett skott medan han skrek -mamma kommer att få en chock (det är hon som har bestämt att han ska få den nu). In och berätta för alla andra, särskilt mamma och pappa 😃

Maria
0

#10 Åh så härligt. Jag kan riktigt se hans glädje framför mig🙂

/Maria

Tarotstollan
0

#10. Grattis i förskott då Peter🌺🎂, ifall jag glömmer det senare.
Vad kul för den lille killen, då lär inte föräldrarna se honom mycket numera, då han sitter med sin orm!😉

[peter54]
0

#12 Tack. 

Nejdå, så blir det inte. Han har fått strikta order om hur hantering ska gå till, max två gånger per vecka i allra högst tio minuter per gång, aldrig utan vuxens närvaro och stängd dörr (för katten).

Jag är lillkusin Emils största idol, så det blir som jag har sagt, 100% säkert 🙂

Tarotstollan
0

Bra, då blir det som du sagt då!👍 Kul för Emil ändå, för han kan ju sitta och titta på ormen, även om de inte gör många knop i ett faunarium.

[peter54]
0

#14 Ja om den syns, det är inte ofta en nattaktiv orm visar sig framme under den tid en 8-åring är vaken. 🙂