Godmorgon 24 november
Godmorgon på er.
Idag ska vi få fiber inkopplat så jag vet inte hur och när det blir med datorn. Spännande.
Jag har redan varit ute i regnet men nu är det 6 plus plusgrader så det är helt OK😉
/Maria
Godmorgon på er!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nu är det milt ute igen. Jag ska ta bilen till jobbet för cykeln är hos cykelhandlaren och får nya dubbdäck monterade. Det ska bli skönt att cykla säkert igen. Igår gick jag i halkan och det känns inte säkert.
God morgon! Ledig tisdag, skönt. Resten av veckan förutom söndag ska jag jobba kväll. En lite udda vecka med andra ord. Till kvällen ska jag iväg till vävstugan, har påbörjat ett nytt projekt. Ska bli kul och lite spännande då jag ska prova en ny teknik. Ute är det -1. Det varnas på radion för blixthalka och det är klass 1 varning. Hoppas folk är försiktiga idag i trafiken. Ha nu alla en bra dag!

God förmiddag!
Nu är det plusgrader igen, slask och plask, föredrar några minusgrader.
Ha en fin tisdag och ta det lugnt i trafiken🌺
Idag ska jag gära ett besök i Fjärilshuset i Hagaparken. Titta på Fjärilar, fåglar och hajar
God middag 🙂
Just hemkommen från dialysen, det kommer att ta ett ag innan jag vänjer mig vid de nya rutinerna. Här är gråväder idag och 1 plusgrad, jag som hoppades att de minus 10 vi hade igår skulle hålla i sig.
God middag
Låg lite längre idag tar igen mej, Imorgon ska jag börja jobba igen,. Hostan är där ännu påminner mej, Men skönt börja jobba igen
Ha en skön dag
#6 kortare arbetsdagar nu?
#8 Det pågår en 3 månaders försöksverksamhet där 6 patienter får prova att gå 5 dagar med 3 timmar varje pass. Jag fick frågan om jag ville vara med och jag sa att bara om jag får behålla min dialysvolym, 21 timmar per vecka. Då gjorde min omsorgsansvariga sköterska ett specialschema åt mig med 5 timmar per pass måndag, onsdag, fredag och 3 timmar per pass tisdag och lördag.
Tanken är att man ska förbättra hur vi mår genom att det dels blir kortare intervall emellan dialyserna och dels att man inte hinner fylla på sig så mycket vätska så att blodtrycket håller sig stabilare, många får mycket lågt blodtryck efter behandlingarna annars. Man hoppas också få ner eller helt bli av med medicinanvändning. Det är testat på andra håll redan och där har ingen patient velat gå tillbaka till 3 pass per vecka.
#9 Det låter positivt!
God eftermiddag/kväll!
Var på möte på jobbet idag, sen har jag kört lite träning här hemma. Var nog bättre med lite styrka än kondition idag ändå (skippade långpromenaden i regnet). Nu blir det snart till att laga middag.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!