God morgon 25 oktober
Det regnar ute ganska ordentligt så här på söndagmorgonen och jag som tänkte ge mig iväg till Skansen idag.
Godmorgon från ett Göteborg med sol och lite moln. 10 grader så det är helt OK.
Min man ska jobba idag och jag ska göra….ingenting kanske😃
Middag ska jag i alla fall få ihop. Det blir fisksoppa idag.
/Maria
Godmorgon på er! Vi har ägnat oss åt sovmorgon. Snart dags att gå upp!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#3 Åh så vackert. Jag gillar kontrasterna på dina katter😉
/Maria
God förmiddag 🙂
Här är soligt just nu, men det regnade i morse. Temperaturen ligger på 11 grader. Vi ska försöka få ordning i hallonlandet idag, årsskotten har en tendens att falla utåt.

God förmiddag!
Vackert "guldträd" Leffe. Hoppas vädret blir bättre & du kan ta en skansentur i alla fall.
Vilken härlig bild agge, så fina katter 🙂 Visst är det märkligt att kunna sitta ute i slutet av oktober.
Ha en skön söndag alla LK:are🌺
God Kväll 😊 idag har varit en Extra bra dag . Fått tips om hur jag kan förbättra min sömnkvalitet bla. Haft både regn och sol hos mig här utanför Sundsvall , ha en fin kväll 🌜
God kväll 🙂
Nu har det blivit kolmörkt ute, så min utedag är avslutad. Jag klöv upp ett par 45x95-reglar så att vi fick till fyra lagom långa stolpar till hallonlandet och sedan snöre spänt emellan. Det blev rätt bra till slut.
Sedan byggde jag ytterligare en fågelholk, den här gången med lite större ingångshål så att den ska passa exempelvis pilfink, talgoxe eller svartvit flugsnappare.
God kväll!!! Haft en superskön helg, varit på kurs under helgen. Roligt, gott att äta och dricka och mycket kreativitet. Åh vad jag vill åka igen snart men det blir nog till våren nästa gång. Ikväll blir det tidigt i säng då det var en långkörning. I morgon jobb och vardag igen!!! Hoppas även ni haft en trevlig helg!!
Katterna är för roliga. Vi har öppet ut till trädgården det blåser en aning men är nästan 10 grader och då ligger de inne och sover båda två😃
Alla våra katter är visst parkettkatter. T.om lille hittekatten Lakritz trivs bäst inne.
/Maria
Godkvälls
Har jobbat hela helgen., Rätt jobbig helg men nu är jag ledig två dagar,
Tvättedag i morgonbitti, Hur man nu kan göra så boka tvättedag klockan 9. Men de går bra de med
Godkväll!
Kändes skönt med den extra timmen i natt, då jag hade dagpasset på jobbet idag. Det gjorde mycket med en extra timme då jag alltid vaknar mitt i natten av de som ska hem från krogen och för en massa väsen. Men jag ser fram emot att slippa det den dagen vi bor i hus. :)
Blev lite städning och lite whisky när jag kom hem. Svågern kikade in när min sambo kom hem, så har vart en väldigt trevlig kväll. Nu avslutar jag kvällen med ett glas vin och ska strax lägga mig och läsa lite innan jag somnar. :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Skaffade Mig en tvättmaskin så jag slipper Jaga tvättid i vår tvättstuga 👍
Japp de ska jag också göra till min stuga, Tvättmaskin nästa år, För de är så svårt att få tid där ute,
Men här hemma i lägenheten är det rätt lätt få tid,,,
Har man TUR tar det minst 14 Dagar och startar kl. 07.00 😳 vi är två trevåningshus som ska dela , omöjligt att tvätta på normala tider så…..
Här är det sällan problem med tider, då många har egen tvättmaskin. Däremot är det alltid skitigt i tvättstugan istället. Ganska många som inte gör rent efter sig, det ligger ofta tvättmedels- och tvålrester på golvet, korgarna står utspridda på golvet och jag kan inte minnas en enda gång som det vart tomt på ludd i torktumlaren. :/
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Klassiskt 😉 i vår tvättstuga Finns det numera anslag om hur man ska dosera tvättmedel/ mjukmedel , finns dom nyinflyttade som tror att ju mer tvättmedel man öser i desto renare . Med den påföljd att maskinerna inte klarar av att ta hand om allt ! Eller så packas allt till en gröt i tvättmedelsfacket….. Suck , då gör man som jag köper sig en egen maskin 😀
Usch så jobbigt, Då hade jag skaffat tvättmaskin hemma i lägenheten