Kaffetåren
Kaffetåren den bästa av våra jordiska drycker,
Kom tänka på en sak, Jag köper ofta zoegas kaffe,
Men de har gjort om förpackningen, Helt okej tycker jag
Men en sak märkte jag de är dom har även minskat på
innehållet. Nu är det 450 gram istället för 500 gram,
Man betalar samma pris som innan.
Tyckte väl att förpackningen såg mindre ut Förstod sedan när jag
läste på förpackningen
Åh, tji fick vi alltså. Maken kom hem och kvittrade att kaffet var billigare 😡
Beror kanske var men hos mej är det samma pris
Många kaffemärken smög ned 450 gram för några år sedan
Oj har de gjort de innan Leffe. Trodde Zoégas var först med de..
Zoega har väntat länge och godaste kaffet är enligt mig Zoega Blue Java
kör med gröna men blue java är väldigt gott också
Men man känner sig lite lurad när dom minskar
Visst blir man lurad, men det har man tyvärr blivit när det gäller andra varor också. Ett fult agerande tycker jag
Ja oftast så får betala samma pris som innan.
Upptäckte det senast på "nyttiga" chips. OLW-påsarna hade blivit mindre än Estrella-påsarna, men oförändrat pris
Dom minskar innehållet behåller priset eller så smyghöjer dom priserna
Så gjorde man med rulltobaken minns jag från syndens dagar😉
/Maria
Ja, kaffet har de gjort så med länge nu. Blev inte förvånad när jag såg att Zoegas gjort samma sak nu, då man bara gått och väntat på det. Men det känns lite surt. Bättre att de höjer priserna om det ska vara så.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Kör med Alfred Nordquist Selection, Ekologiska mellanrostade.
Tycker den är supergod 😃
Gällande priset har jag inte tänkt på det då jag inte haft denna sorten så länge.
Druckit snabbkaffe för länge för att jag varit för lat för att köpa en bryggare..😟
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Dricker snabbkaffe på morgonen innan hjärnan startat sedan blir det en kopp Perkolatorkaffe hos grannen innan lunch ☺️
Perkolator ger gott kaffe, men gadast blir det i Don Pedro-bryggaren. Den med två glasgrejer med rör
Jag har aldrig förstått hur den fungerar 😉 Don Pedro alltså 😀
Man sätter i en metallfjäder i övre kannan där man har kaffet. Sätter detta i den undre kannan där vattnet finns. Sätter setet på plattan. Ånga bildas och det blir varmare och varmare i den nedre kannan. Ångan ger tryck och trycker upp fjäderns lock varav vattnet kommer upp i övre kannan där vattnet är. Till slut släpper ju trycket från ångan då knappt något vatten är kvar i den nedre kannan. Då går locket ned och vattnet nu med kaffesmak silas ner till den nedre och sedan är det goda kaffet klart. Tror man kan säga att det fungerar så. Nästan som en perculator.
Ok , låter som om jag inte ska prova någon sådan 😁 den skulle säkert explodera 😜
Glömde min på platten så den nedre kannan blev helt tom vilket den inte få bli. Den sprack. Glömde skriva att när nästan allt vatten är i den övre kannan tar man bort allt från den varma plattan
Ja du ser 😄
Sedan har jag inte köpt någon ny, men godare kaffe får man leta efter
Det kaffe jag köper är fortfarande 500g i. Är coops eget kaffe. Enda kaffet som min mage tål att dricka fler koppar under en dag av.
.
Jag har druckit en halv kopp kaffe vid två tillfällen i livet, båda gångerna var "nära-döden-upplevelser" 😉😃
#23. Tack för dagens gapskratt 😂
Vi kör alltid perkolator här hemma. Blev nyfiken på don-pedron men säger som ruffs, skulle spränga den 🤪
😂👍
Jag använder lika många strukna mått zoegas kaffe till vatten,
Gott de.
Inget socker eller mjölk i kaffet utan svart kaffe
Tar en skvätt Havremjölk i mitt kaffe .
Svart och mycket smak av kaffe!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Rågade skopor av forza här :)
Jag har en dubbelbryggare dricker Gevalia🙂