Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 782 ggr
Leffe
2

God morgon 15 oktober

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blir kyligare och kyligare ute. Det är bara konstatera att vi har kommit in i årstiden höst.

Idag ska jag på magnetröntgen. Har ingen aning om hur det går till så det kommer bli spännande.

Jag slutar inlägget med att be er om en tjänst. Sköt om er

Foto: Pixabay

Issand
0

Mycket fin bild!

Tarotstollan
0

Sköt om dig själv också, Leffe!👍

Kyligt + 2,1. Skall strax krypa ner i bingen. Jag har planer för senare på dagen men om det blir så vet jag inte förrän jag vaknar!🤦‍♂️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
1

Godmorgon på er! Solig dag igår och så blir det nog idag också.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

flisan708
0

God morgon!! -3 grader ute och molnigt ute. Håller med om att det blir kallare och kallare ute. Igår morse satt jag i motorvärmaren för första gången i år. Nu är det dags att börja med det. Idag blir det kvällsjobb. Skönt att få sova ut idag. Behövdes!! Önskar er alla en skön torsdag!!

Toyan
0

God morgon!

Vacker bild leffe, underbara färger. Lycka till idag och var rädd om dig du också.

#3 En sån härlig bild agge, vackert med diset. Här ser det också ut att bli en solig dag🙂

Fin dag till er🌺

Carrosh
0

God morgon!

Ja, kyligare blir det allt! Min vinterjacka har redan fått åka fram :O

Blir bara lugnt här nu fram till jag börjar jobba kl 14. Så ska väl först få i mig lite frukost, tänkte jag.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Fridaaaa
0

God förmiddag!

Precis gjort muntlig redovisning. Godkänd yes! Jag som avskyr redovisning haha!

Nu blir det föreläsning och sedan hem & fira sambon som fyller år.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
0

God eftermiddag

Idag önskar jag att de var fredag för jag är helt slut, Men de är bara torsdag. Men i morgon är de fredag de är skönt.
Varit måltidens dag idag, Go mat fint upplagt trevligt omkring på arbetsplatsen

Ha en skön Torsdag

Intehärutandär
2

Vi har varit på promenad idag med grann-bästisen. Ikväll tänder vi förstås ljus för alla saknade bäbisar, som resten av världen.

[TanatosNyx]
2

God kväll. Magnetröntgen är tämligen tråkigt, man ligger och stirrar i en vit tub som brummar. Har tappat räkningen på antal magnetröntgen jag gjort genom åren. Jag föredrar att få en tid tidigt på morgonen så jag kan lulla dit sömnig och sova mig igenom hela undersökningen, de tenderar att ta tid.

Vi var på långpromenad idag, passade på att fota en skön lirare på musjakt. Udda stil må jag säga.

Leffe
0
Maria
0

#11 Nu är du en erfarenhet rikare Leffe.

Jag brukar sova mig igenom röntgen också. Inbillar mig att det är en fiskebåt som dunkar i bakgrunden😉

Numera behöver jag inte göra MR så ofta.

/Maria

Tarotstollan
0

Jodå, kompisen ringde och väckte mig så jag kom iväg på det jag hade planerat innan. Kom hem för en stund sedan och måste nu fixa något att äta innan jag tuppar av.
Usch, för magnetröntgen har visserligen bara gjort det en gång och det var bara ansiktet som röntgades men det räckte, jag blev så fruktansvärt illamående att jag knappt kunde ligga kvar i de 10-15 minuter det tog.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

annia1
0

God kväller. Här har det varit fint väder idag och rätt skönt ute. Men just nu är det nollgradigt så tur jag inte behöver ut nu.

Aldrig gjort magnetröntgen och vet inte hur det skulle funka för jag har "skrot" i mun och käke.

.

[peter54]
0

God kväll 🙂

Här har varit fint väder idag och jag har jobbat med rengöring av terrarier hela dagen. Det tar tid när man gör helt rent och byter och/eller tvättar all inredning. Fem terrarier har jag hunnit med idag.

Jag har gjort magnetröntgen ett antal gånger, senast i våras. Jag tycker att ljudet är riktigt jobbigt och det där med att man får hörlurar och uppmanas att välja musik är bara löjligt, musiken hörs över huvud taget inte alls.

Maria
0

#15 Musik har jag aldrig valt för jag gissar att det bara skulle vara störande med så blandat ljud. Jag nöjer mig med lurarna men somnar ändå. 

Jag brukar skylla på att jag är så van vid ljud när jag sover och skyller på min man som snarkar😃

/Maria

Leffe
0

Jag hörde inte mycket av musiken den var för låg, men vaknade till varje gång när personalen frågade något.

Maria
0

Pratade de med dig?

Jag brukar vara i röret 20 x 20 minuter ungefär och sista gången med kontrast. Ingen pratar med mig…snyft😉

/Maria

Leffe
0

De frågade om det gick bra flera gånger

Maria
0

Aha. En annan är ju veteran på området så jag får inga frågor😃

/Maria

Leffe
0

#20 Ska man skratta eller gråta

Maria
0

#21 Det är bara att skratta. Resultatet senaste gångerna har varit att de "hittar ingenting"😃 -Klart de inte gör, säger min man…

/Maria

Leffe
0

Jag hoppas de hittar vad som felar att jag får ont i rygg och lår så jag inte kan lyfta på fötterna

Maria
0

#23 Aj då det låter inte bra. Du har väl nog av besvär.

/Maria

Leffe
0

Tyvärr blir ju inte andningen bättre av det, men tror säkert det går över.

annia1
0

Leffe, Håller med maria du har väl nog som det är. Hoppas röntgen ger besked.

.

Carrosh
0

Godkväll!

Har vart en lång dag, även om den bitvis har gått väldigt fort. Känner mig riktigt trött nu, men behöver vara vaken ett par timmar till nu, om jag ska orka med natten imorgon.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!