Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 953 ggr
tlover
1

Alla dessa dagar

Idag är det visst kaffets dag, det finns ju massor av dessa dagar håller du koll? Hur håller man koll på dessa dagar?

Vem är det egentligen som bestämmer när det är tex kaffets dag, kanelbullens dag etc?

Är det onödigt eller kul med "temadagar"?

l'm back

[Hästhoven]
0

Håller inte koll på sådana dagar, men uppskattar dock fettisdag & kanelbullens dag 😃

tlover
0

#1 Jag tror dom är dom mest ihågkomna också 😃

l'm back

[peter54]
0

Många hittas på av kommersiella skäl, sådana dagar blir jag på nytt överraskad av varje år, de går inte att komma ihåg. Jag bryr mig inte mycket om andra dagar än familjens födelsedagar, jul och midsommar. 🙂

flisan708
0

Tycker nog generellt att dessa dagar är onödiga men det är väl bra för kommersiellt. Bryr mig dock inte i det så jag påverkas inte direkt av det.

Intehärutandär
0

Tycker det är nonsens med de nytillkomna som kladdkakan, sjusovarens, CAPS LOCK, lakrits-dagen osv. Jag håller mig till fettisdagen och Våffeldagen, som jag växt upp med. Det räcker gott.

Maria
0

Jag har noll koll på dessa nya dagar. Det räcker gott med de redan etablerade för mig.

/Maria

Afturelding
0

Säger som Snövit, våffeldagen och fettisdagen duger bra!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Carrosh
1

Det är även återvinningens och soffpotatisens dag idag. :) Håller stenkoll och har markerat och skrivit upp dem i kalender, de jag tycker är kul eller viktiga att komma ihåg. Idag blir det nog extra mycket kaffe (om det ens går haha), och blev påmind av temat återvinning att lägga ut lite grejer på bortskänkes-sidor, så man blir av med lite. :)

I år sammanfaller kanelbullens dag med gräddtårtans dag, så jag har funderingar på att göra små mini-kanelbullar att pryda en liten gräddtårta med den dagen. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

tlover
0

Nu har jag hittat internationella teets dag (15:e December) och det handlar faktiskt inte om kommers utan om att uppmärksamma arbetsförhållanden osv. Den firas faktiskt ganska orderntligt i flera teodlingsländer

l'm back

Tarotstollan
1

Jag har en almanacka som det står uppräknat en massa tema dagar i.
Det som gör mig så 😈 är att den 4 Oktober har varit den helige Franciskusdagen alltså Djurens skyddshelgon i massor av år och då har ju djurens situation uppmärksammats runt om i världen, vilket verkligen behövs! I många länder håller de hårt om just denna dagen och firar Franciskus och hans gärningar. Detta är det en av de viktigaste dagarna för djuren att få hjälp och uppmärksamhet om hur de har det och hur de blir behandlade! 👍
Vad händer i Sverige den dagen, jo då kommer de på att lägga Kanelbullen den dagen och alla människor som inte visste att det var Djurens dag håller bara på och tjatar om den f..ba….de kanelbullen!😡

Och ja, jag älskar kanelbullar men köper aldrig några den dagen av ren ilska!😢

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carrosh
1

#10 Det är ju fortfarande djurens dag den 4 okt. Men de har lagt lite väl mycket på den dagen kan man tycka. Vodkadagen och samåkningsdagen ligger där också. Vissa dagar har ju ingenting alls, så man kunde ju kanske ha spridit ut det litegrann, kan man tycka.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Karmatarerskanise
1

Håller bara koll på kanelbullens dag eftersom jag fyller år då :)

Jag tycker det är kul med sådana dagar :)