Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 563 ggr
Cristine
0

Gör du saften själv..

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Emo
0

Ja!
I år har jag kokt jordgubbssylt, blåbärssylt, krusbärssylt och rabarbersylt.
Snart ska jag göra saft på äpplen och päron. Eftersom jag vill ha variation på smakerna så kommer jag att blanda svarta vinbär och äpplen, vita vinbär och äpplen, vindruvor och äpplen. Sen blir det en hel del flaskor med ren äppelsaft och ren päronsaft.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tant Grön
0

Jag gör allt själv.  Då vet man vad som finns i. Brukar göra saft på fläder, hallon,  blåbär, äpple och blandsaft. Lingonsylt, blåbärssylt, jordgubbsylt med rabarber och gelé på  svarta vinbär. Havtornsjuice m.m. I år hade jag så mycket smultron så jag kunde göra saft på dom. Hade i lite fläder, det  blev otroligt gott.

Tant Grön
0

Har man mycket plommon, så är det gott att göra saft på dom, blandat med vita vinbär. Vinbären mognar ju tidigare, så dom får man ha i frysen.

Cristine
0

Härligt..det finns inget som egengjort!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Tant Grön
0

Speciellt den köpta lingonsylten smakar väldigt annorlunda än den man gör själv.

Emo
2

#5 Den består ofta av blandning, lika delar lingon och äpple: ett lingon och ett äpple.  😉

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Maria
0

Inte nu längre men jag har en massa lingon i frysen så jag får se om det kommer ett "anfall".

Jag har ju mängder med vindruvor så jag får se om jag kan hitta något att göra med dem.

/Maria

[peter54]
0

Vi gör det mesta själva utom apelsinsaft och jordgubbssylt.

Tant Grön
0

#8 Hemmagjord apelsinsaft är väldigt gott. 😛