Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 1557 ggr
Cristine
0

Vilken maträtt ...

äter du absolut inte? Varför?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

De får jag tänka efter.

Maria
0

Jag har svårt för lammkött och jag har väldigt svårt för all form av getost.

/Maria

[peter54]
0

Jag äter av princip inget som man transplanterar 😉 I övrigt kan jag inte med vitlök, surströmming, gravlax, fetaost, fett på exempelvis skinka, dopp i grytan, grillkött särskilt karré, pizza, hamburgare.  Det finns massor, dessa var bara några exempel.

fruktgumman
0

Blodpudding kan jag inte med.

Tarotstollan
0

All inälvsmat, vissa charketuier skaldjur, mjölkprodukter (utom grädde, ost och mjölk i matlagning), allt fett på smörgåsarna, röror, kalla såser, kan vara mer men kommer inte ihåg allt!🤔
Glömde skriva varför och det är för att det är äckligt och jag blir illamående bara jag ser och luktar på det mesta av det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MaxFlickan
0

Kål låda. Kan inte med kål överhuvudtaget. Urk.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

[Sisa2]
0

Älg..för att det smakar älg, och fiskbullar !!!!!

Mirinda
0

Ärtsoppa och surströmming🤢Bara jag känner lukten mår jag illa. Ärtsoppa ser dessutom ut som om någon mått riktig illa rakt ner i tallriken.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[peter54]
1

#8 Jag bara älskar ärtsoppa, men kan aldrig äta det på grund av den höga kaliumhalten. Jag tycker nog att din liknelse passar bättre på en vanlig pizza, där finns till och med ett uttryck för handlingen med den maträtten - "att lägga en pizza" 😃

Cristine
0

Det finns många rätter jag inte gillar men jag lagar och äter dem ändå, jag bor ju inte ensam!

Blodpudding

Köttbullar

Korv

Hamburgare

Pizza t.ex

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

MaxFlickan
0

#8 Jag tycker detsamma när jag ser rabarberkräm…

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Jazmin1e
0

Ärtsopppa eller något som innehåller lök 🤮

flisan708
0

Jag har aldrig tyckt om Janssons frestelse och tycker heller inte om inlagd sill. Sedan avskyr jag mannagrynsgröt. Mannagrynsgröten blev jag itvingad i lågstadiet med saftsås och jag ville bara springa ut och kräkas varje gång.

Toyan
0

Lever,njure..kroppens reningsverk, usch. Blodpudding, surströmming musslor,isterband,bacon och ingenting från get. Morotsstuvning går inte, blev tvingad att äta som barn, ål. Finns nog mer som jag inte kommer på.

tlover
0

Blodpudding (blev magsjuk en gång då jag just ätit det 🤮)

Köpepyttipanna också däremot inte av samma anledning

edit: kräftor är i princip lika illa kom jag på

l'm back

[tk1971]
0

Allt med häst. Eller kanin, för den delen.

Fridaaaa
0

Ärtsoppa och bruna bönor. Luktar, smakar och ser hemskt ut xD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VildaVittra
0

Jag har mycket svårt för fläsklägg, eftersom jag svept många döda människor och fläsklägget ser precis ut som överarmar och vader ser ut på avlidna. 

Men annars är det nog surströmming, det är inte mat och kommer inte komma över mina läppar. Sedan är allt mjölksyrat som surkål osv vidrigt, där får man svälja fort.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Ravynsfair
3

Jag är en sådan person som äter det som erbjuds MEN surströmming är något jag har otroligt svårt för även om det inte smakar som det luktar. 

Anser att man inte ska tycka att något är äckligt förrän man faktiskt smakat. 
Rätter med huvudsakligen tomat kan jag dock inte äta pga överkänslighet.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Florrpan
1

Ravioli i tomatsås (burk) är det jag vet om som jag inte kan äta, blir illamående av det. Annars äter jag det mesta även om vissa rätter är mindre gott. Gillar att testa nya smaker och brukar inte tycka något är äckligt. Lagar min egen mat så brukar inte ha problem med dålig mat :) Hursomhelst, är inte kräsen.

Elsaharr
0

Surströmming och stark ost. Mår illa av lukten och smaken. Bläää. 🤮

Zingo ;D

Intehärutandär
0

Kött, är vegetarian sedan 30 år. För övrigt är det degiga, dallriga saker som växer i munnen, t ex underbakt bröd eller bröd som har degigt inkrom & puddingar.

Ria74
0

Kokt ägg eftersom jag får gallsten av det varje gång.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[sanna70]
0

Tycker inte om smaken av vilt, älg, vildsvin mm  och jag har svårt för lammkött