Naturupplevelser
Som stadsmänniska så blir man alltid lite exalterad när man möter på vilda djur eller andra naturupplevelser.
Min första älg, igelkott, räv, grävling och orm har jag faktiskt stött på i Göteborg😃
Däremot minns jag när jag var liten och fick se ett lodjur på landet. Jag trodde det var ett cirkusdjur innan man förklarade.
En hel sommar så kom varje dag en fasan och hälsade på oss. Han visste exakt hur långt löplinan till hunden sträckte dig. Vi kallade honom för "Fassan"
En gång så stod jag och lagade mat i torpet och trodde katten var inne för att äta mat men det var en räv😮 Han gillade tydligen kattmat.
Vad har ni för naturupplevelser som sticket ut en aning?
/Maria
När vi hyrde en stuga på Gotland och det stod en älg och käkade äpplen i en skål på bordet genom köksfönstret:O Den verkade inte alls rädd för oss ;)
Tveksamt om de " sticker ut" for mig eller for nagon annan? Bor nu pa landet, dvs inte i ngn storstad, i North Carolina. Finns massor med vilda djur runt omkring, men de flesta haller sig pa avstand.
Jag har ett "hemligt" hjortronställe nära havet i Bohuslän. Det är visst inte så ovanligt med hjortron i Bohuslän men som Göteborgare känns det som guld😉
/Maria
Tama ekorrar har jag haft. Hoppade upp i knät då vi satt på altanen. En igelkott som vandrade in genom vår altandörr.
Ibland matar jag rådjuren på vintern, särskilt om det är hårda vintrar och svårt för rådjuren att hitta mat. Eftersom jag inte vill mata dom i trädgården brukar jag gå ner i skogen med mat. Om jag går samma tid varje dag, så möter dom mej och kommer jättenära. Kul med våra djur ! 🙂
När jag var ca 12 år träffade jag på ett lodjur. Vi, lika förvånade, stod och tittade på varandra en lång stund! !
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet