Bowling eller boule
Idag ska min dotter på bowling, hon är riktigt duktig på det faktiskt, idkar du någon av dessa sporter, för det ingår väl i sport?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Bowling är helt klart roligast tycker jag.
Boule är småtråkigt ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har aldrig provat någon av "sporterna" men Boule kan jag tänka mig är riktigt trevligt.
Det brukar vara en massa gäng i Slottkogen när man promenerar som spelar.
/Maria
Bowling är en bra dejt pryl. En god möjlighet att visa att man är en god förlorare och saknar totalt förmåga att hålla tillbaka råstyrkan och därmed missar samtliga käglor.
Jag kan inte få in fingrarna i ett bowlingklot, så den sporten är körd för min del. Boule har jag aldrig provat annat än kopian i plast, Boccia, men det är kul om alla i familjen är med.
Annars kör vi nog mer kubb än Boccia här hos oss. 
#4 Finns ju många storlekar på kloten och hålen? :)
#5 Det har inte med det att göra, utan att jag inte kan räta ut fingrarna tillräckligt för att få in dem i klotets fingerhål. Skulle jag mot förmodan lyckas få i fingrarna, så skulle jag antagligen följa med klotet över banan mot käglorna.

Julfesterna med jobbet inleds alltid med bowling.
Med livet som insats…

Nästa fredag är det dax.
Boule är jag helt värdelös på. 
Zabelle
#6 Aha okej :)
Det hade ju inte varit så bra hihi :D
Haha, jag ser Peter golva alla käglorna med hela sig
/Maria
borde ju bli en strike då, hur illa klotet än går 
Ja, precis. Du skulle bli en mästare
/Maria
#11 Sen är det ju det där med klotreturen 
Ja, just det. Det hade jag inte tänkt på. Kanske inte var en så bra idé i alla fall, hehe
/Maria
…bowling är roligt,det gillar jag,fast jag har sist bowlat 1978
HJÄP!!!!!YS VA TIDEN HA GÅTT…dax,att testa om man kan o om det är liga roligt,som då
Bowling är riktigt roligt! Och det är som mest kul då det är nattbowling med hög musik, diskolampor och blacklights så alla ljusa saker lyser upp!
Boule har jag aldrig testat.
Minns åxå att bowling var riktigt kul,spelade varje år som barn i lindvallens hotell i sälen på sportlovet :-)
Boule är en mysig grej tycker jag..och många äldre träffas vi d åxå..brukade spela med pappa innan han gick bort.
Bowling är roligt! Har aldrig spelar riktigt boul, utan bara boccia. Vi spelar det alltid på kvällarna när vi är ute på landet, det är extra kul när det börjar bli mörkt och man lyckas gå runt hela gården ;)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Hittade denna extremt gamla tråd mest bara för att jag nyligen börjat spela boule och börjat söka omkring efter andra som också gör det. Jag tycker det är väldigt roligt som lagsport, dels för att det är rogivande och att det ofta är människor i alla åldrar som utövar det. I den föreningen jag är med i är den yngsta 16 och den äldsta är 78. 🙂
Bowling tycker jag också är roligt, även om jag alltid är livrädd för att halka, haha!
I'm gonna let my little light shine
Där min syrra bor i Bandhagen, Sthlm, finns en boulebana på den öppna gräsytan bakom deras radhus och när vi är dit och hälsar på kan vi sitta på altanen och titta på när det spelas boule där. Är det en lördag så kommer spelarna med varsin kylväska full av öl och allt eftersom spelet löper, blir de mer och mer högljudda och mindre och mindre säkra med kloten , riktigt underhållande 😃
(spreta med armar o ben , så blir det strike varje gång ) :)
jag vägra spela någotdera, jag *leker* bowling..
rulla BOLLEN mot de där vita flaskorna
jag har fått skällning, för jag haft FÖR kul
av en MACHO, i gredelin siden-blus ..
"spänn av" var inte läge att säga 😃
penke
Bowling är kul. Födelsedagskalas i bowlinghallen var populärt när sonen var yngre. Jag har bowlat med jobbarkompisar och familjen också.
Boule verkar mycket tråkigare än boccia som vår familj jämt spelade på somrarna förr. Men så rullade ett klot ner under grannens balkong (i markhöjd) där det är en djup grop med stenbumlingar och diverse otrevligheter. Hur jag än kravlade och slet med olika långskaftade redskap, så gick jag bet. Det gick inte att få upp det. Vi hade bara fyra klot i två färger, så sen gick det inte att spela längre. De moderna bocciakloten är alldeles för lätta. Det gamla fanns kvar från min barndom.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare