Mellan lakanen !
Hur vill Du ha det i sovrummet ?
Varmt och vindstilla eller kallt och blĂ„sigt ? đ
Tillhör Du dom som har en Àkta hÀlft i dubbelsÀngen ? Har Ni olika synpunkter pÄ hur mycket fönstret ska vara öppet ? Sover man sjÀlv kan man ha det som man vill !
SjĂ€lv föredrar jag ett kyligare nattklimat ! đ
Varmt under tÀcket men inte varmtvarmt i sovrummet utan lite svalare luft :)
Oftast delar vi samma uppfattning kring öppet fönster men ibland fryser jag vilket inte han gör hehe.
Han sover med sommartÀcke Äret om, jag sover med vintertÀcke stort sÀtt Äret om haha
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Sambon har duntĂ€cke Ă„ret om medan jag sover med endast pĂ„slakan Ă„ret om đPĂ„ somrarna har vi fönstret öppet hela nĂ€tterna + takflĂ€kten som Ă€r igĂ„ng medan vi sover och under vintrarna vĂ€drar vi gĂ€rna ur en stund innan lĂ€ggdags. đ
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
varmt i sovrummet och riktigt varmt under tÀcket! gubben vill ha iskallt..
Vi Ă€r totalt olika. Han utsöndrar vĂ€rme, som man kĂ€nner av en bit ifrĂ„n honom. Om han lĂ€gger handen pĂ„ mig, sĂ„ blir det en pöl av svett dĂ€r ibland. Han sover naken, utan tĂ€cke. SjĂ€lv Ă€r jag en fryslort. Har tvĂ„ tĂ€cken o tvĂ„ filtar pĂ„ vintern. Och pyjamas. PĂ„ sommaren har jag ett tĂ€cke o en filt. Ăppet fönster gĂ„r jag med pĂ„ under sommarmĂ„naderna, om det inte gĂ€ller snabb vĂ€dring.
Jag Àr vÀldigt frusen och min man Àr vÀldigt varm av sig men vi Àr ÀndÄ rörande överens om att ha det sÄ svalt som möjligt i sovrummet.
Jag har ju alla möjligheter att ta pÄ mig.
/Maria
Vi har just nu kallare inomhus Àn vad det Àr ute och jag vill nog ha ganska svalt nÀr jag ska sova, men jag Àr inte sÄ varm av mig nÀr jag Àr stilla, sÄ nÀr jag sover mÄste jag ha tÀcke och vi har vintertÀcket kvar Ànnu bÄda tvÄ, annars fryser vi med 15-17 grader i sovrummet.
Frugan Àr varmare pÄ huden Àn jag. Om jag hamnar under hennes tÀcke mÄr jag snabbt illa för att det blir alldeles för varmt. Skulle jag sova utan tÀcke skulle jag nog frysa ihjÀl eftersom jag har dÄlig cirkulation perifert av 47 Är med diabetes typ1. Jag mÄste ha Helly Hansensockar pÄ benstumparna och hÀnderna under tÀcket, annars blir de iskalla.
I vaket tillstÄnd Àr jag dock varmare Àn frugan och de flesta andra. Inga problem för mig att gÄ i t-tröja och shorts i 15 grader ute.
Svalt i rummet och varmt under tĂ€cket, sen fötterna utanför tĂ€cket đ
I'm out 
Blir bÄde kall och varm snabbt, sÄ hÀr gÀller det att det gÄr undan fort med tÀcken och extra filtar antingen pÄ eller av. PÄ vintern gÀller vintertÀcke och pÄ sommaren antingen tunnare tÀcke eller bara en filt i pÄslakanet. PÄ sommaren kan jag ha öppet fönster ibland, jag störs sÄ lÀtt att jag vaknar med en gÄng. Sover dÄligt för jÀmnan.
IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!
Jag har gÀrna svalt i rummet..
men, vill ha varmt i sÀngen, invirad i ..ev. partner
och duntÀcke Äret om, ibland sjÀlv, tar jag bÀgge tÀckena över mig .. !
vid tex. tropiska nÀtter.. kan jag hasa ned tÀcket till midjan.
penke