Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 496 ggr
Cristine
0

Kasta kasta...

Nu är allt gjort för att kastas efter en tid, hur många mobiler har du haft dessa år. 

Jag är på min 6e…

Kameror vet jag inte hur många jag haft..visserligen billiga men ändå (600-1000)

Radioapparater vet jag inte heller men har 4 st i garaget,

förr höll allt i  ungefär 20 år.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa2]
0

Mobiler har jag avverkat några stycken !   Radioapparater likaså !

Kameror inte så många…jag är dålig på att fotografera.  Fördelen kan ju vara att kameran håller längre då !     😉

VildaVittra
0

Oj, bra fråga. Min första (erikssons "flipflopp") blev stulen när jag haft den i typ 6 år, efter det hade jag en Nokia 3310 i säkert 10 år, det var batteriet som tillslut gav upp. Den var verkligen suverän, höll för allt, allt från bad till att flyga rakt över rummet (får nervryckningar ibland varpå saker jag håller i flyger iväg). 

Efter det så har de inte hållit i mer än något år.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cristine
0

Jo de första som kom ut var hållbarare.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Lillmatten]
0

Om man räknar med engångskameror så har jag nog haft 5 st? 3 engångs, 1 digital och en systemkamera ;) Systemkameran köpte jag för mina barndomsbesparingar från spargrisen när jag var typ 15. 

Mobiler har jag inte haft så många. Min första mobil fick jag när jag gick i 7:an. En nokia som drunknade i en vattenpöl i slutet av nian…. nästa höll i 1,5 år innan batteriet slutade att fungera. Nästa blev en samsung som jag har nu :)

Någon radio har jag aldrig köpt :P

aggeelin
0

Jag är osäker på om detta är mobil sju eller åtta.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

fotokrafs
0

Jag är på min 4:e mobiltelefon. Eller kanske mer rätt min 3:e eftersom en av mobilerna använde jag knappt, det var en billig nokia med kontantkort. Jag behöll numret medan maken fick batteri och skal till sin mobil. Den jag har nu är min första smarta telefon. Har haft den i snart två år. Hållit bra med tanke på att jag använder den nästan jämt! Digitalkameror har vi tre och alla funkar.

Karmatarerskanise
0

5 eller 6 är det nog nu

Afturelding
0

7 har det nog blivit. Jag fick dock ärva telefoner i början, annars hade min Nokia 3310 hängt med längre.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[sanna70]
0

Det nog uppåt 6 st som jag har haft hittills men en del har jag "ärvt" från barnen 🙂

Fridaaaa
0

Mobiler: Sedan jag gick i 6an och fram till nu (fyller 25) har jag haft runt 7-8 stycken kanske 🙂 Inte så stor koll.

Tv sedan jag flyttade hemifrån: 3 med den vi har nu på 5 år,men de två första var gamla tjocktvapparater 🙂 

Kamera: inne på min 4 eller 5e.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Jag hade en Samsung som jag var nöjd med förutom att batteriet laddade ur så snabbt det sista så jag köpte ett nytt originalbatteri. Det fungerade så där så nu har jag en ny telefon. Samma märke.

Den gamla hade jag lagt på en hylla i gästrummet och en dag så upptäckte min man att telefonen var alldeles oval. Citronformad😮Då var det batteriet som hade svällt upp. Ganska obehagligt.

Förr ärvde jag alltid min mans gamla mobil när han bytte men numera har jag egen😃 Kanske har jag haft 5-6 stycken.

/Maria

Karmatarerskanise
0

#11 oj!!

Intehärutandär
0

Ingen aning hur många mobiler jag haft. Fick den första sommaren 1999 för att jag skulle kunna ringa förlossningen om det var på g. Denna som jag har nu är iaf den enda jag själv köpt. Resten har jag fått. Under många år fick jag lillebrors gamla mobiler då han bytte upp sig. Använder dem tills de slutar funka. Blir dock sämre och sämre kvalité. Denna jag har nu, som var helt ny för mig har börjat krångla nu efter 1 år bara och hänger sig. Tangentbordet fungerar då det själv vill. Den vägrar svara (går inte att svara med t ex kamera-knappen). 

Digitala kameror har jag haft två styck. Analoga en bunt. Fick min första egna då jag var 8-9 år. 

Radioapparater…1? Resten är stereo's/lp-spelare/kassettbandspelare/cd's.

[peter54]
0

Jag har haft fyra mobiltelefoner. Alla har varit Nokia. Den första i slutet av 90-talet var en sådan "yuppienalle" med en tjock, kort antenn på. Den liknade de bärbara fasta telefoner vi har idag. 

Sedan blev det en blå som var mindre, men den sög min ettåriga dotter på och var den död. Köpte sedan en trefärgad mörkblå-orange-vit Nokia som högtalaren blev dålig på efter några år, kompisarna frågade min fru om jag höll på att bli döv. 

Nu har jag en mobiltelefon som jag tagit över efter vår pojke när han fick sin första Iphone, det var när han slutade sjätte klass. Min nuvarande är en modell som släpptes 2005. Funkar okej än så länge.