Såg ni solförmörkelsen?
Såg ni solförmörkelsen idag?
Vi bor ju ganska långt norrut och mitt i landet öst/väst mässigt så vi hade ganska mycket solförmörkelse och det var riktigt coolt.
Men ganska läskigt ljus också
l'm back
Här har varit mulet!😕
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jupps, var ute och grävde då. Det var molnigt, men bara så pass att man kunde titta rakt på solen, så det syntes riktigt bra här.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#2 Du behövde inte bygga nått alltså, vi använde svetsskydd helt enkelt för här var/är det klar himmel.
l'm back
Ja, jag såg den faktiskt här på Västkusten fastän det var ganska mycket moln på himlen precis då. 🙂
Regnade här, jättemolnigt och jag är jättebesviken för att jag missade det! Dumma väder.
#3 Jösses, förra solförmörkelsen jag var med om så eldade vi i glas så de blev sotiga och tittade på solen med dom. Funkade jättebra.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#6 Dom gör så på Emil i Lönnerberga också om jag minns rätt, jag funderade på om man skulle testa fram tills att jag fick reda på att man helt enkelt kunde använda ett svetsskydd då latnade jag av.
l'm back
Nix molnigt samt inte bra att titta direkt på det. Men hade inte sett det ändå pga alla moln.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#8 Det är ju ingen fara om man använder nått skydd tex svetsglasögon, "solförmörkelse glasögon", sotat glas eller kollar på det indirekt som dom i länken i #3
l'm back
#9 Ja det vet jag men jag skrev "tittar direkt på det" dvs utan något som skyddar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Här var det genommulet så det blev bara lite mörkare ett tag, ungefär som en decemberdag
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Nej det var molnigt :(
Här har snöat hela dagen, men jag märkte att det blev mörkare på dialyssalen vid 11-tiden.