Går du ofta på bio
Vilken genre ser du helst?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det var längesen jag gick på bio nu. Ser helst thrillers annars
Går rätt ofta för man har alltid nått presentkort som man måste använda upp. Gillar äventyrsfilmer, science fiction och dyl. Såg Exodus sist, nästa gång är det min mans tur att välja film och det verkar som att han vill gå och se på Paddington.
Går extremt sällan på bio, föredrar att titta hemma 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi går emellanåt. Sist såg jag sista delen av Hobbit.
/Maria
senaste filmen jag såg på bio var titanic. Kan det varit -97 eller -98. Billigare se hemma.
Längesen. På gamle kungens tid. 😉
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Nej jag går aldrig på bio, det är för trångt mellan raderna, det går inte att böja benen med proteserna på tillräckligt mycket och jag vill inte sitta längst fram eller bakom alla raderna.
OT, ser ni reklamen om den 53-åriga mamman här ovanför? Det står att hon ser ut som 17 år på bilden till höger, jag skulle säga 40.
Peter54 SF har Plusstolar med extra utrymme för bena i många salonger + det finns VIPavdelning i många salonger med. Så behöver man extra benutrymme så finns det på många håll och ofta är det nånstans i mitten eller på balkong. Jag blir lite bortskämd med en man som får biobiljetter i julklapp från jobbet och den typen han får gäller även på plusstolar och VIPavdelning. (+sedan får man ju biopresentkort av släktingar som inte vet vad de ska köpa till en i julklapp/födelsedagspresent så ibland blir det rätt mycket bio, vilket funkar bra för oss eftersom vi har en tendens bara somna i soffan när vi försöker se en film hemma, på bio somnar man inte lika lätt)
#8 Jaha, det visste jag inte, men det är mer än 20 år sedan jag var på bio. Kan personer passera fritt framför när man sitter på sådana platser, eller måste man resa sig i alla fall?
Det brukar bli 2-3 biobesök per år för mig. Har blivit så bortskämd med att ha bioduk och surroundsystem hemma så bio känns inte alls lika lockande numer🙂 Om det är någon film som jag gärna vill se och inte vill vänta tills den kommer på dvd, då går jag på bio, men inte annars. Hemma är det bättre sittkomfort, bättre ljud och godare popcorn😃
/Christina
Sista gången var 1987! Då var en klasskompis, hennes bror och jag och tittade på "Little shop of horror"!
Feeeeed me, feeeeeed me, moooahahahaha!😈
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#9 På Bergakungen i Göteborg så kan man boka platser med extra avstånd till raden framför. Det brukar min man och son gilla med sina långa ben😉
/Maria
#9 Vissa salonger är det gott om yta, vissa inte.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har sett alla Hobbitfilmerna i 3D och även Berättelsen om Pi och Interstellar. Det är en fantastisk upplevelse.
Nu funkar det inte så bra efteråt för mig för jag snurrar mer än vanligt ett bra tag efteråt men det är det värt😉
/Maria
Vi har bott här i stan i 9 år nu och varit på bio. . .3 ggr kanske. De byggde ett "Biopalats", som inte är något vidare. Sitter man längst upp i hörnet, så hör man grann-salongens film. Stolarna ger träsmak. Föredrar min hemstads bio, men tjocka röda sammetsstolar. De hat dessutom Biografmuseet rakt över parkeringen. Nej, vi ser mest film på datan.
Men, jag glömde ju svara på vilken genre jag gillar. Skräck och thrillers är favoriten men gillar annat också, t.ex den genre som Forrest Gump och Nyckeln till frihet tillhör. Drama kanske? 🙂
/Christina
Det går lite i vågor. Har varit mer senaste åren, då jag i tjänst fått gå en del. Men sen beror mycket på om det är något man gärna vill se också. Senaste året har det blivit lite Marvel-filmer och nu senast såg jag Hobbit - Femhärarslaget. Nu väntar jag med spänning på både Star Wars och Avengers - Age of Ultron.
Blir alltså mycket sci-fi och fantasy här. :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Går sällan på bio. Det har hänt någon gång per år när man fått biobiljetter från jobb. Jag ser helst komedier, action och thriller… 3d-filmer. Inte så förtjust i drama, skräck, sci-fi och fantasy.
#15 Jag kollar helst på action, biografier eller komedier. Fast som ensamstående mor har det blivit mest barnfilm - där man får ta med barnet. 🙂