Å - äntligen fredag!!
Härligt!!
Vad hittar du på för något?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Chips, virkning och en film ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Har bett sambon att ta med lite "bubbel" hem (ja, köpa). Det känns som om vi ska fira att det är helg! Och så lite lufttorkad skinka och en god sallad. Förhoppningsvis finns det någon bra film att se.
Vi ska se på spåret.😃
Sedan något serie. Vi fick tre boxar av sonen i julklapp.
/Maria
Vi ska nog också se På spåret. Kan du rekommendera någon bra serie? Vi har köpt True detective till julklapp och den var mycket bra.
Haha, ja vi har precis börjat på True detective😉
Sedan har vi snart sett färdigt säsong två av Hannibal med Mads Mikkelsen som Hannibal Lecter.
Den är fullkomligt vidrig men oerhört vackert filmad och en slags suggestiv stämning.
Sen så gillar jag ju Downtown Abbey.
Har fått låna alla avsnitt av Sopranos som vi aldrig sett.
En gammal favoritserie är ju den danska Matador.
/Maria
Fantastisk miljö i True detective! Matador har jag nog inte sett, kanske ska köpa den. Vi såg serien Brottet förra julen och den var bra. Vi var helt klistrade men jag var lite besviken på slutet .
Jag och sonen har spelat lite tv-spel. Och han har gjort hemgjort pizza. Vårat fredags-nöje. Ska strax gå ner och se om det är något på dumburken värt att se.
Brottet har vi också sett.
Det är kul med bra serier och numera finns det ju så mycket.
/Maria
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tycker att Brottet tappade på slutet. Det var en massa lösa trådar som inte följdes upp. Jag såg att de skrev manus allteftersom och det var nog därför de tappade saker.
Sitter och kollar med ett halvt öga på på spåret, andra halvan här och ett öga på fb.
Äter husets uppvärmda kålpudding med specialsås som sköljs ner med Arboga 7,3
Åh, vad jag saknar Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg som programledare och domare. 😕
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#11 Tänk vad smaken är olika. Det är först med Kristian Luuk och Fredrik Lindström som jag har börjat följa programmet regelbundet.
Jag tycker de har lyft På spåret enormt. Massor av bra artister också.
/Maria
#12 Och här är det tvärtom 😃 Men då vet jag vad du gör på fredagarna mellan 20 och 21. 😉
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#13 Japp, inget får störa🙂
/Maria
#13 jag tycker också att de lyft programmet. Det behövdes.
Jag har inga måsten alls idag, utom möjligen att jag och barnen är portade från köksregionerna efter 17.00. Frugan har tjejmiddagsgänget den här gången, sist var de i Södertälje.
Vi missade På Spåret igår för att frugan inte var hemma, vi brukar tävla ihop mot lagen. Förra fredagen vi vi däng med 5 poäng. Serierna ni pratat om här är inga favoriter för mig, jag gillar inte Sopranos, Downton Abbey eller Matador, alldeles för tröga och babbliga för min smak, även om de inte är i närheten av Coronation Street och Emmerdale, fy för den svartbrände smådjävulen 😉