Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkläder-smink-smycken
Läst 1967 ggr
Cristine
1

Jacka eller Kappa

<Man kan se att de flesta använder jacka, jag undrar varför när kappan är längre och värmer mer.🤔

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Åsa S
0

Jag har en lång jacka jag som går en bit ner på låren. Kappa är för jobbigt. det blir jobbigare gå med något långt som släpar runt bena + man kan fastna mycket lättare. I jackor har man ofta även nått man kan dra till så att kalluft inte tar sig in nerifrån. +Man kan springa och gå snabbt ifall man inte har något som hänger och slänger långt ner runt bena. +Jag har flera par fodrade byxor som jag använder på vintern så jag är varm ändå.

Köper mina vinterkläder i sportbutiker de är mer funktionella för en aktiv livsstil och värmer mer än det man hittar i damklädesbutiker.

Maria
0

Det har jag också undrat många gånger.

Den behöver ju inte vara så lång men åtminstone täcka rumpan och en bit på låren.

Jag som är så frusen skulle aldrig komma på tanken att ha en kort jacka på vintern.

/Maria

Maria
0

#1 Du vet möjligtvis inte vart man kan få tag i fodrade jeans?

/Maria

Åsa S
0

Inte när det gäller vuxna, jag är rätt liten så jag brukar hitta mina på kappahls eller lindex barnavdelning (pojkavdelningen)  det här baggypants modet som finns på pojkavdelningen gör ju att man kommer i storlek 160-170cl.

Maria
0

#4 Aha tack. Jag handlade alltid på barnavdelningarna fram till jag var 40-45 men numera  kan jag inte knäppa byxor i strl 160😉

/Maria

aggeelin
0

Jag har ofta långa jackor som räcker nästan ner till knäna. Jag vill vara varm om rumpan. Kappor som räcker under knäna kommer jag nog aldrig mer att ha. Har ägt en eller två såna.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
0

Jacka som går över ändan hehe, Kappa använde jag när jag var yngre

citytjejen
0

Riktigt lång jacka/kappa blir alldeles för varmt i regel, för mig i alla fall. Om jag har kjol så brukar jag ha en kappa som går strax nedanför knät, övriga vinterjackor slutar lite ovanför knät och det värmer tillräckligt🙂

/Christina

Intehärutandär
0

Jag har båda, men kör med ullkappa då det är som kallast ute. Den värmer mer. Jacka blir det oftast skiljmässa med och mormor utbrister i mitt huvud då "Men jänta, akta njurarna!"

[TanatosNyx]
0

jag har svårt att hitta varma kappor, tips?

[GunillaF]
0

Använder kappa ibland, jacka ibland. Beroende på vad jag är ute för att göra.

Intehärutandär
0

#10 Ull värmer en fryslort som mig.

annia1
0

Beror lite på vad man menar med kappa. Jag har täckjackor i olika längder. En kort som bara går nedanför ändan och sen en längre som går ner nästan till knäna. Men kappa i annat matriel har jag inte använt på många år och när det gäller andra jackor (som bara går ner nedanför ändan) så har jag typ en parkas. 

Maria när det gäller fodrade jeans. Det verkar vara i första hand vara för barn. Jag hittade en sida som verkar ha även för vuxna. Och dom har som det verkar vara två olika. Ena är denna, och sen denna. Om du vill kanske bäst att ringa först eller skriva dit och fråga för säkerhets skull.
Annars finns det ju termokjolar.  Det kanske även finns på den andra sidan, kollade inte. Kjolen är då nåt som man tar på extra och tar av när man kommer in.

.

Maria
0

#13 Tack Annia. Jag ska kolla länkarna.

Termokjol köpte jag förra vintern och den var underbar när det var som kallast.

/Maria

Tarotstollan
0

Jag fryser väldigt lätt så jag vill bara ha jackor eller liknande som går över rumpan, vill vara varm om njurar och rumpan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Denna kommentar har tagits bort.