God Morgon 23 December
Önska alla LK:are en god morgon.
Så idag är dan före dopparedan. Imorgon dyker väl den där "gubben" upp för en del om dom varit tillräckligt snälla. Här har det kommit lite snö så lite julstämning finns åtminstone just nu. Hur det ser ut imorgon återstå att se.
Ni som fortfarande har ärenden att uträtta ta det lugnt ute. Här i alla fall är finns det en del hala fläckar under snön.
Hoppas ni får en bra dag oavsett vad ni hittar på.
.
Godmorgon. men det är egentligen bara trevliga saker.
Vi ska in till stan och köpa ett par presenter men vi vet vart vi ska. Vi tar bussen för det är nog omöjligt att parkera så här dan före dan….
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God Morgon,
Ska iväg handla de sista, Men jag tror att jag är sent ute, för det är nog mycket folk i affärerna, Men de bryr jag mig inte , Jag tar de lugnt ändå,
Ha en skön dag förre doppardag
Godmorgon!
Här sitter vi med frukosten. Jag ska också upp på stan en sväng. Jag har bara tänkt kring att köpa en tröja till sambon, tittat men inte köpt. Jag tycker att det är trevligt när det är mycket folk i farten.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God förmiddag!
Här pysslas det för fullt! Det är idag det blir julstämning här, både ute och inne. Granen är klädd och snart ska skinkan in i ugnen, låg temp i år så det lär ta tid. Ska sticka emellan med att åka och dela ut några julkärvar med förhoppning om att få 11-kaffe på köpet 😉
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God middag! Har precis satt mig med mitt morgonkaffe här (sov ganska länge idag). Blir till att fixa det sista och dola färdigt med maten idag. Det ska göras Janssons, köttbullar, wienernougat, revbensspjäll och Ris á la Malta. :) Totalt stökande i köket, med andra ord. Sen blir det julkorv och potatismos till middag, för att riktigt komma in i stämningen ordentligt. :) Ha en fin dag alla!
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
God middag! Jag har gjort stjärna till mammas gran… ska iofs inte till mamma på julen, men brorsan kanske kan ta med den. Nu ska jag försöka göra en skattkista… får se om jag hittar något bra material här hemma.
God kväll.
Då var äggosten klar. Den ska bara rinna av under natten.
Nu ska jag sätta mig ner en stund haha😉
/Maria
God afton 🙂
Dialys idag för att jag och de andra ska kunna vara lediga över julafton och juldagen. Kom hem med sanslöst lågt blodtryck, 70 över 40, så jag la mig på soffan en timme innan lutfisken var serverad. Skinkan, sillsalladen och färskosten har frugan gjort klara idag. Imorgon kommer gäster för att fira jul med oss.
God kvälls istugan..
Glöm inte att skriva i kalendern om ni vill ha en chans att vinna en triss.. Har ändrat tiden till 23 idag.. Många som håller på fixar donar har sig till julafton.
Själv har jag färgat håret. Gjort en apelsin pepparkakscheescake och gräddat köttbullar.
Nu ska jag se om jag vinner något på uppsittarkvällen med bingolotto.
Vi har varit på köpcentrat och köpt julklapp, sonen är överlycklig. Sedan for vi och firade lill-jul hos pojkvän och barn. Så har jag rest granen, sned är den. Glittret räckte inte till denna gran, uttagen räckte inte till alla ljusslingor och stjärnan får inte plats. hah! Men den är lika fin ändå, den är ju äkta.
Fick med en bunt julklappar att lägga under granen, lite genant då vi inte brukar ha några.
God kväll!
Så mysigt med dan före dan! Jag och min man har just nu vår högst interna köttbulletävling som nu för andra året i rad äger rum innan jul. Vi improviserar varsin sats med köttbullar, imorgon blir det avsmakning😃Mina inneåller i år bl.a basilika, honung, senap och jordnötssmör!
/Christina
#11 Spännande kryddning! Senap brukar jag ta i ibland.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#12 Senap brukar bli gott i köttbullarna! Jordnötssmöret borde funka, har haft det i marinad till kött och det har blivit riktigt gott🙂
/Christina
Så mumsigt de låter snovit..
Jag har ändrat kalendern idag till kl 23 så ni vet om de..
Nu är maten nästan klar :) Har gjort ris á la malta, janssons, revbensspjäll och wienernougat. Köttbullarna blir till att rulla och steka imorgon, så de blir helt nya. Nu blir det slappa lite med en kopp kaffe och invänta morgondagens bestyr :) God jul allihopa!
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!