Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 302 ggr
Cristine
0

Hur hanterar du de som

1 står länge och kommenterar varan de ska köpa och har lång kö efter sig

2 De som armbågar sig fram i affären

3 De som står bredvid dej och ger dig råd om varan  du tittar på(inte försäljare)

4  Ber dej säga vad du tycker om plagget de provar

5 Att det är bara en kassa öppen(med lång kö) när det finns 3

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cindy S
0

Det enda jag varit med om är nr 5. Jag brukar bara stå där och vänta och vara beredd på att de öppnar en till.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[GunillaF]
0

Har jag bråttom så går jag därifrån, annars väntar jag på min tur

Har inte varit med om någon sådan person, men om jag skulle så flyttar jag mig nog åt sidan och tänker att endera har h_n en dålig dag eller så har h_n väldigt bråttom till något.

3 De som står bredvid dej och ger dig råd om varan  du tittar på(inte försäljare)

Har inte varit med om att få råd utan att be om det. Jag antar att jag inte "bjuder in" till sådant i mitt kroppsspråk ;-)

Då säger jag som jag tycker. Passar plagget illa så säger jag det på ett "fint" sätt. Typ; "Jag tycker att du skulle klä bättre i……." Jag  antar att personen vill ha  mina råd eftersom h_n bett om det, men det finns de som blir sura ändå. Har varit med om det och jag talade då om för personen att mina råd behövde h_n inte be om igen, eftersom h_n egentligen bara var ute efter någon som "höll med"

Det är ju bara att stå i kassakön och vänta. Ingen större mening att reta upp sig. Personalen har nog en välförtjänt rast.

Maria
0

Jag skulle precis börja skriva när jag inser att mina svar skulle bli exakt samma som Gunillas😉

/Maria

flisan708
0

Det beror på om jag är stressad och har en tid att passa. 

Blir irriterad. 

Det beror på, är det något vettigt de har att säga är det bra. 

Inga problem, det är bara kul!!!

Samma svar som fråga 1.

Intehärutandär
1

1. Står länge och kommenterar varan de ska köpa och har lång kö efter sig

Suckar…

2. De som armbågar sig fram i affären

Muttrar HÖGT. 

3. De som står bredvid dig och ger dig råd om varan  Du tittar på(inte försäljare)

Beror på vad de säger. Jag uppskattar ju någon som provat produkten och vet. Fast man kan ju höra på jargongen om de bara är bittra människor som hatar allt…

4.  Ber dig säga vad Du tycker om plagget de provar

Jag är ärlig och säger om det passar dem eller inte. 

5. Att det är bara en kassa öppen(med lång kö) när det finns 3

Suck, panikångest, suck igen, svettningar och känsla av svimning. 

Om man får lägga in eget, så stör jag mig faktiskt mest på folk som har syjunta mitt i affären och står i vägen. Flyttar sig inte, fast man kommer och kikar på hyllorna. Man får gärna snacka med gamla bekanta, men stå inte i vägen. Finns sidor av gångar - eller så kan man mötas utanför. 

Här kommer barnvagn in bra - man kan köra över ohövligt folk som inte fattar varken då man kommer nära, kollar, säger "ursäkta"…