Äntligen fredag!
Och nu ska vi äta gott! Oliver, salami, skinka, sallad, marinerade smålökar och bara njuta!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Åh, det låter gott.
Här blir det nog bara popcorn och film😉
/Maria
Lättlagat är det också! Och riktigt smaskigt!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Vi har, som jag nämnt vid något tillfälle, abonnemang på ICAs matkasse. I någon av rätterna vi lagade förra veckan fanns gröna oliver. Jag vet sedan ungdomen att jag avskyr oliver, men fick för mig att jag skulle prova en och se om min uppfattning ändrats eller inte, så jag stoppade en i munnen och bet i den … och spottade ut den snabbare än någon ens kan säga "oliv".
Frugan var lätt chockerad över att jag dristade mig till det, hon vet ju att jag inte klarar dem. Själv var jag rätt nöjd med att ha fått bekräfta mina smaklökar 😃
Ja äntligen fredag jag har köpt ostbågar och vaniljglass, De är så gott tillsammans,, Mums,. men jag tror jag är ensam om att tycka de hehe
Peter jag har funderat med abonnemang på matkasse,, Hört mycket om de
Hehe oliver nä tack de är inget som jag heller gillar…
#4 För oss har matkassen varit mycket positiv. Tre vardagar i veckan är vi vuxna hemma först strax före 18 och då blev det bara makaroner och köttbullar/korv tidigare för att ungarna skulle få middag i sig. Nu finns enkla recept att följa och alla ingredienserna finns i skåpen. Dessutom får ungarna prova på mycket olika mat.
För min egen del har detta varit fantastiskt positivt, jag har ju haft problem att äta ordentligt i 25 års tid, ända sedan jag blev dialyserande. Nu äter jag mycket bättre sedan vi började med detta, jag hade svårt med den torftiga menyn vi hade tidigare 🙂
*5 positiva med de är att man har recept och varorna., De är lite jobbigt idag när man ska laga mat.. Vad ska man ha idag då?
Så de är toppen idé när hon eller han startade matkassorna, Blir lite lättare
Jag har inga problem med maten eller ideér.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag ha rmed problem att komma på vad jag ska äta men matkasse skulle inte passa mig pga att vissa saker kan jag inte samt kräsen med maten 😉 Men är en smart idé! Och bra att det finns så många olika nu: Linas,Citgross, Ica mm
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.