Nya byggare Bob
Vet ej vilken grupp den ska ligga på. Jag blev nog rätt och slätt förbannad när det stod att dom hade gjort om byggare Bob. Varför? Inte världens superfan, men jag såg som alltid på det när jag var liten. Och den nya figuren är skrattretande rent ut sagt. Jag tycker väl inte att byggare Bob är(var) skitsnygg, men den nye ser hemsk ut tycker jag. Och ny röst ska han få. Varför inte bara lägga ner byggare Bob i så fall? Jag skulle nog vilja lägga detta inlägg på minneslunden, eller vad man kallar det för. Någon som tycker som jag? Länk: http://www.dn.se/kultur-noje/smalare-byggare-bob-far-kritik/?l1
YEY, INSIDER!
Den nyare Bob ser otäck ut, mina barn hade inte tittat på det O.o
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
min systerson kollade på byggare bob när han var liten, tyckte redan då snubben hade skum design men de såg i alla fall barnvänligt ut jämfört med nya bob.
Jag har sluppit byggare Bob. Vår son är för gammal😃
/Maria
#2 Jag tycker den gamla ser barn vänligare ut jag också.
YEY, INSIDER!
Det där B:et han har på hjälmen ser ut som ett framtida hitlerkors eller nått…. Vad är det människor vill utsätta våra stackars barn för???
YEY, INSIDER!
#5 Framtida hitlerkors???? Det var väl ändå ganska långsökt.
/Maria
#6 Nej, inte så allvarligt kanske, men det ser så fult ut där uppe. Tur att dom inte bytte ut honom till en mangagubbe istället. Usch. Halvnakna byggare Bob, eller nått.
YEY, INSIDER!
#7 Väldigt stor skillnad på manga/anime utseende - beror helt på genren (om man ska bli lite OT)
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Jag har sett en fantastisk mangafilm. Jag var lite skeptisk men den var så fin och spännande.
"Spirited away" heter den.
/Maria
Min son är 15 år och Byggare Bob var hans första "hjälte". Han har lite pussel, böcker, mjukisar o gubbar sparade. Vad han tycker vet jag inte ännu, men jag tycker inte om nya Bob.
Jag är glad att våra ungar fick den gamle "Bob the builder", den här nye ser lite trist ut. Å andra sidan - om han sett ut så från början hade nog ingen reagerat på hur han ser ut eller låter.
#0 Kan inte tycka som du för jag har inte den blekaste aning om vad det handlar om. 😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Det jag reagerar på är att den Bob, som var rund och inte så tvålfager, gjorts om till en mer slimmad och "snyggare" figur. Ska barnen redan i förskoleåldern indoktrineras till tänka att smal och snygg människa är = bra människa?
Tack och lov att min son (nu 13 år) slapp den nya strömlinjeformade Byggare Bob-avarten!
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
#12 hur menar du? Eller, jag känner mig helt dum i huvudet när jag tjatar om sådant, men jag bara undrade. #13 Insidan är viktigast, men om man skulle ändra Karlson på taket så att han blev smal, så skulle ju in princip alla seriefigurer, eller, ja, nästan alla figurer över huvud taget vara smala. Varför är det så viktigt att förebilder ska vara smala? Visst, spindelmannen behöver ju inte rulla fram, men måste alla figurer ha sexpack?
YEY, INSIDER!
#14 Om man inte är mycket ung själv, eller har barn födda mellan 1995 och 2010, vet man förstås inte vad Byggare Bob är för något.
#14 De flesta härinne är mycket äldre än du och då har vi kanske bara barn eller barnbarns åsikter eller inga alls om Byggare Bob.
/Maria
#14 Du ställde frågan: "Någon som tycker som jag?" sist i ditt inlägg #0 .
Och du fick svar av mig i #12 att jag inte kunde göra det.
Visst har det hänt att jag sett nåt barnprogram men den här figuren har jag bara hört talas om.
Och jag är jättegammal, kunde t.o.m. vara pappa till Maria! 😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#17 😂
/Maria
#17 ja, nu klarnade det upp bättre 😶 #18 :-@
YEY, INSIDER!
Lite komiskt ändå hur vi människor reagerar när saker som varit som de alltid varit förändras… ;) Som när de ändrade om lite på kalle ankas jul, när de tog bort kommentarer från pippi m.m. det blir ett sabla liv…
Men jag håller med om att nya byggare bob ser lite läskig ut..
#20 precis.
YEY, INSIDER!