Tassimo kapselkaffe/te
Så har det då skett - jag har blivit med kaffemaskin, en Tassimo kapselvariant.. Och är helt kär, kaffet smakar gudomligt, och Chai Latte Lemongrass teet är jättegott om än lite för sött i smaken, så det blir inte varje dag.
Dock lite dumt att det är svårt att dra isär folien och plastkapseln när man bryggt klart - det hade varit bättre för återvinningen tycker jag.. så jag får nog skriva till Gevalia och fråga om dom inte kan förbättra den biten.
Tassimo har även olika typer av varm choklad men de 2 sorterna jag smakade på var inte goda - de var för sötsliskiga och den ena kändes lite vattnig.. så det blir kaffe och te för min del.
Har ni kapsel-kaffe-maskiner - är ni nöjda med era?
Går jag sen vidare så har jag börjat med en annan grej: bär-smoothie på morgonen. Tinade bär, lite vatten/havremjölk/mjölk, en liten klick jordnötssmör och lite kokosflingor. Jättegott med olika typer av bär.
På en säljsida hittade jag frystorkade malda bär, ska prova o köpa det och strö i smoothisen, nån som provat det? Enligt sidan ska alla nyttigheterna i bären vara kvar och även smaken.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Vad kul med en kapselmaskin!
Vi har också en fast den är av märket K-Fee och det är kapslar från Arvid Nordqvist som gäller då. Köpte den i våras och vi har den nästan bara till att göra espresso men ibland även varm choklad. Vi hittade varm choklad med Centerchoklad-smak, ojojoj så gott men kanske lite sliskigt i längden😃
Espresson blir god och bra så vi är mycket nöjda, min man och jag.
Och det där med smoothie har jag också börjat anamma, så gott och så tycker jag det är roligt att göra också🙂I morse gjorde jag en med naturell yoghurt, upptinade hallon och blåbär, en clementin, lite apelsinjuice, spirulinapulver och ett till pulver som heter Mighty berries. Blev riktigt göttigt att slurpa i sig på morgonkvisten!
Frystorkade bär och annat har jag inte provat men är nyfiken på det!
/Christina
Har en tassimo och en dolce gusto (stavning?), älskar tassimos choklad (marabou samt milka). Samt vissa av deras teer.
Bästa med dolce är att man kan göra både kalla och varma drycker på den
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi har en Nespresso och köper kapslarna på nätet. Det finns visst bara en affär i Stockholm som säljer de kapslarna.
Vi köper bara kaffe.
/Maria
Jag hittade www.kaffekapslen.se de har många olika sorter.
Jag kör med vanlig kaffemaskin hehe. Gillar inte kaffe med mjölk eller socker. ska vara svart kaffe
#5 Är inte mjölk i all kaffe de har 🙂
https://www.tassimo.se/Drinks%20Range/Gevalia%20M%C3%B6rkrost?eshopProduct=950801 t.ex 😃
Jag har fasat bort mjölken ur min vardag. Med kapslar kan jag ha "godiskaffe" till mina vänner. Jag kör oxå svart kaffe. Har till o med hittat koffeinfritt kapsel kaffe som e jättegott. Fast det får jag köpa på tassimo.se
*6 Där ser man Frida hehe… Visste jag inte. Trodde de var mjölk allt annat i där
#8 Många kan man välja själv om man vill ha mjölk i eller inte, det är alltså två kapslar: en med mjölk och en med det andra 🙂
Man lär sig hela tiden något nytt hehe
Vi har aldrig använt vår maskin med mjöl i.
Jag gillar svart kaffe och så ska det helst vara starkt.
/Maria
Mjöl Maria Du menar mjölk kanske🙂
#11 Nej mjöl hoppas jag inte du använder 😉
hmm ost i kaffet har jag hört talas om (och testat) men mjöl? 😃
Jag visste inte att det fanns te i såna maskiner men jag kommer ändå inte att köpa en, själva bryggningen är en del av nöjet med te och kaffe dricker jag inte.
Folk på besök får nöja sig med gammalt hederligt kokkaffe om dom ska ha kaffe här.
l'm back
Kaffe för mig består av enbart vatten plus kaffebönor i varierande form. Max tillsats är socker eller salt. 😉Allt annat är inte kaffe. Och inget i min smak.
Men förstår att alla dessa drycker som kallas kaffe har blivit populära och enkla att producera i en mugg.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har den här kaffekokaren
En skopa snabb kaffe ét voila! Bryggkaffe till gästerna.
Torkade bär har ni i Presentgallerian, http://www.livskvalitet-2.se/66312923
Jag köpte en påse mix på 1 kg förra året…smakar lite bäskt så man får röra ner dem i något sött
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#16 Och så passande att han som kommenterade bryggaren heter Wendel-boe i efternamn. 😉
*18 Anders de har jag inte läst eller sett. Hehe. Så häftigt.
#19 Han säger det i början av filmen. 🙂 Och googlar du på namnet så hittar du fler fina bryggare som han kommenterar, (Tim Wendelboe)
Såg de sedan Anders.. tittade och lyssnade inte på filmen när jag hittade den. Tittade bara på kaffebryggaren. Har en likadan fast min är röd istället för svart. De är som man kokade kaffe förr. Får hälla över de i en termos. Väldigt gott kaffe blir de.