Hur göra för att sova?
Om man alltid är stressad och aldrig kan sova om nätterna, max 2 timmar och ska jobba nästa dag och blir yr, vad ska man göra? Men framför allt, vad kan man göra för att sova? Om man har varit hos doktorer osv för att minska stressen, vad göra? Snälla ge gärna tips. Supersuperglad för svar.
är du stressad pga mycket att göra eller typ inre stress, känner dig stressad bara
Inte jag utan min pappa, han har mycket att göra och mycket att tänka på, han har försökt att slappna av och gjort typ allt men inget funkar, inre stress också förmodligen, vill så gärna hjälpa honom
(såg ditt inlägg efter mitt inlägg)
Då ska du prata med din pappa och försöka få honom och inse det du inser. Att han måste skala bort måsten och sånt som ligger över honom. Den förändringen måste han göra. Men du kan försöka prata med honom.
lära sig säga nej till saker. Inte jämt ställa upp för andra utan göra det man själv vill och tycker är kul.
Avslappningsövningar/musik
akupunktur
Valeriana (hälsokost)
Gå till läkare få sömntablett en kortare tid 2 veckor för att se om det går att bryta
motion
Han kan ju göra som jag och fortsätta ha mycket att göra fram till den dag han kollapsar och sedan ligger i fosterställning i ett halvår. Det var jättekul att lära sig att läsa igen och få ett hjärtfel.
Eller, så lyssnar han på sin kropps signaler om att han är på väg käpprätt åt helvete och säger upp sig från jobbet eller precis vad som helst det nu är som gör att han har så mycket att göra.
Hälsa honom att han är PIPPPPPPPP om han fortsätter, för ingenting är värt ens hälsa. 😉
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus