Är du romantiskt lagd?
Skulle du hellre vilja se en man på vit springare än en man i en vit öppen Chevrolet?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
En man i en gammal 240 duger gott åt mig. Inte särskilt romantiskt lagd

Nix, inte alls romantisk. Min man i vår Merca fungerar utmärkt för mig. Eller körandes gräsklipparen 😃
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Haha, nej det är jag inte. Vi förlovade oss i en gammal Datsun på en parkeringsplats i ett höghusområde t.ex😉
Däremot hade jag en arbetskamrat. En ganska storväxt kille (tjock) som friade till sin fru när de bodde på landet. Han lånade grannens häst och klädde av sig naken och kom ridande till huset och friade genom fönstret. Det tyckte jag var kul😃
/Maria
Ingetdera faktiskt, jag är inte den romantiska typen, gillar dock "mysiga" saker som en härlig middag bara min man och jag, eller nåt annat mysbetonat🙂Idag firar vi tre år tillsammans men romantiska inslag blir det inga!
/Christina
Jag skulle nog säga att jag är romantiskt lagd. Jag älskar att skämma bort min sambo med vardagskärlek, en blomma efter jobbet, frukost på sängen och alla vardagliga kärleksförklaringsr jag kan komma på. Och mitt hjärta fullständigt smälter när han gör något liknande tillbaka. Blir så glad i hjärtat av att veta att han tänkt på mig under sin arbetsdag till exempel 😊
Nä, det tror jag inte, vi har inga romantiska saker för oss, vardagskärlek funkar alldeles utmärkt utan. Jag tror till och med att romantiska handlingar av det slag #5 berättar om, kräver en speciellt personlig romantisk läggning.
För min fru och för mig skulle det förmodligen bli en belastning att behöva fundera över sådant till vardags, jag tror till och med att det skulle kännas löjligt. Vi gör väl lite extra romantiska saker till födelsedagen, eller om det varit något extra jobbigt under en tid, men annars inte alls.
Det enda eventuellt romantiska jag kan komma på är att min man och jag "tävlar" om vem som skickar en puss och kram först på mobilen när vi är på jobbet.
Jag brukar försöka komma ihåg det på bussen på morgonen men han vinner oftast.
/Maria
#3 Hhhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihihiiiiih jag skulle gett vad som helst för att få se denne nakne och hästburne man fria genom fönstret..det var både en fin och urkul historia.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#8. Håller med dig Cristine! Vilken syn!😂
Har ingen aning om jag är romantisk eller inte, har aldrig hamnat i den situationen (ännu)!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#8+9
Javisst hade man velat se den synen. Han skrattade gott när han berättade och sa att hans fru nog inte hade hjärta att säga nej😉
/Maria
Ja, jag är romantiskt lagd, och praktiserar det så fort tillfälle ges. Romantik innebär så mycket mer än att rida på en vit springare. Som att t.ex. sitta ute och se på fullmånen natten som varit.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#11 Håller med dig Anders. Romantik kan vara så mycket - små, små saker som gör vardagen lite mysigare.
Jag gillar romantik.
Jag är romatiskt lagd, men ganska svårflörtad. Blir det mjäkigt och sliskigt kryper jag ur skinnet.
Jag är mer praktisk lagd, så jag kan göra hans favoritmat och fikabröd. Ta an mig hans barn, tvätta hans jobbkläder osv. Han bär mina matkassar, ger mig rosor ofta, lyssnar osv
Ja, visst är jag romantisk.😍 Men jag föredrar en spontant plockad bukett vilda blommor en gråmulen måndag framför dyra rosor på alla hjärtans dag.
Älskar att ge min gubbe små överraskningspresenter; en påse av hans favoritgodis eller något enkelt klädplagg t ex. Tyvärr är det stört omöjligt att överraska honom med kaffe på sängen. Han är extremt morgonpigg. Vore han bonde skulle han han vara den som väckte tuppen.😉
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Idag kom min man in med en paket som han beställt. Den är till dig, sa han. Det var "the Hobbit" med extra matrial super-mega-allt. Jag hade inte bett honom köpa den, men han vet att jag är Tolkienfantast.
Är det romantiskt, eller bara en "tack för att du oftast lagar mat"?
Sen vet jag inte om man är så attans romantisk efter 16 år när man varit igenom en hel del.
#16 Det är väl ett bevis på riktig vardagskärlek❤️ Det beror ju precis på vad man lägger in i ordet romantik.
/Maria

#17 Precis. Vad är romantik egentligen?
Såklart jag önskar mannen på den vite springaren Cristine!😃
Mina gamla X har mest sprungit med svarta springare hahahaha….nej skämt åsido…
Har aldrig sett mig själv som romantiker utan ganska saklig och med fötterna allt för fast i jorden. Fast i.of.s… mina utomjordiska kontakter av ej medial art då, utan med klarsyn med vittnen, har fått mig till att inte vara så förbaskat rotad. Utan att tänka både mer över gränserna och med acceptansen att jag egentligen faktiskt är romantisk.
Jaa romantik är väl fint med blommor, respektfullt beteende och acceptans…färger, respekt, intresse och vänlighet. Det är romans på hög nivå, tänker jag…❤️
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
#16 Jag instämmer med Maria i #17. "The Hobbit" med extra allt är superromantiskt när just din man gör det för dig. Och det just för att han vet hur glad det kommer att göra hans Tolkienfantast.
Hoppas du njöt av filmen.
Kan tillägga att vi också varit ett par i 16 år. Man behöver stanna upp tillsammans, en liten stund ibland, mitt i värsta vardagsstressen, Vi har en sak vi håller på i vår familj; Man har aldrig så bråttom att man inte har tid med en kram.🤗
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare