Godmorgon onsdag 24 sept
Godmorgon på er!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Här är det mulet och regnet hänger i luften. Jag sitter med frukosten och ser på elden i kaminen. Igår kväll lyckades jag elda så att det blev över 20 grader inne! Under natten har värmen förstås minskat men det är ändå rätt ok, utifrån hur det är.
Jag önskar er en fin dag!
Här är det mulet och regnar, men det blåser inte. Så det är fruktansvärt underbart och mysigt här. God morgon Sverige! =)
Godmorgon!
Regnet vräker ner, och nu blir det inre tjänst en stund.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God eftermiddag. Jag ska på seans i kväll. Är nu i min stuga har rensat lite. Ha en skön onsdag
God afton 🙂
Igår kväll hade vi 4 minusgrader, så jag var ute och räddade de sista tomaterna. I morse var det 1 plusgrad, nu är det 7 plusgrader. Jag ser fram emot en ledig vardag imorgon, detta var den sjätte vardagen i följd på vårdinrättning.
Det har småduggat lite under dagen, men inget riktigt regn och jag hoppas det håller upp imorgon också, jag vill gärna leta lite kantareller.
Vårt familjeträd har tre sorters äpplen. Jag köpte trädet för halva priset för att etiketten var borta. Vi vet altså inte vilka sorter vi har på det trädet. Dessa är vinterfrukt, det vore kul om någon känner igen sorten. De är röda på solsidan, gulgröna på skuggsidan, lite tillplattade från ändarna, stora och tunga, alltid en "imma" på dem, fruktköttet är vitt.
Fina äpplen! Ja, kylan kom lite plötsligt efter regnet så det var tur att få in tomaterna (och jag fick in blommor).