Att ha roligt
Idag var jag o dottern på nåt jippo på ett köpcentrum. De lottade ut en jaguar V8 med 100 lotter a 500kr. Så jag sade till dottern att "tja, jag behöver 50000kr så har jag denna bil". MEN sade jag….jag har hellre 50000kr och roar mig för än att äga en mastig bil vars drift kostar stora pengar. Det vidhåller jag än. Att ha roligt i livet. Försökt hitta det som roar dig och strunta i det som andra förväntar dig att du ska äga och vara. Roa dig. Superviktigt! Det är först då du kan sitta på pensionärshemmet och minnas det roliga du varit med om. De små guldkornen i livet.
Ja tänk så kul man kan ha för 50 000. 🙂
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Sälj bilen om du vinner den. Så har du mer att ha roligt för än 50.000.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jag vill inte bara minnas det roliga jag hade som yngre när jag blir riktigt gammal. Tänker fortsätta att ha kul även då. Till all lycka behöver jag inte ha tiotals tusen kronor för att ha kul. I övrigt instämmer jag med TS.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Vad var det för en Jaguar som man får för bara 50 långsjalar?
#4 He he det undrade jag också😃
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag blev förvånad över priset faktiskt. Jag pratade med kvinnan som sålde lotterna och hon bekräftade mitt påstående. Jaggan var blå och fin i lacken. Kollade inte modellnamnet. Superstor motorhuv. V8 motor. Läderklädsel. Usch va fin den var. Ratten satt på fel sida men det kan man väl vänja sig vid. Men jag lägger hellre pengarna på andra nöjen än en bil. Då kan jag åka på fiskeresor till Norge. Ålandskryssningar. Semestra utomlands. Överraska barnen. Ha lite mer vardagslyx…
Men jösses. Det var ju rena kapet.😃 Undrar om motor ingick???
Jag håller med om att det är viktigt att ha roligt i livet.
Däremot behöver inte just resor eller dyra saker vara en förutsättning för det roliga utan en bra början är en positiv attityd så kan man hitta de små guldkornen alldeles inpå.
/Maria
#6 Det var inte 1000 lotter? 😉
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!