Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 803 ggr
Maria
4

När kändisar dör

Robin Williams är död😕

Jag gillar ju film och Robin Williams har alltid varit en stor favorit. Nu när jag läser att han har dött så känns det märkligt. Kan man verkligen sörja någon man inte känner?

Han har i alla fall gjort en himla massa underbara filmer. De jag kommer ihåg så här på en gång är: Hook, Good Will Hunting, Mrs Doubtfire, Good Morning Vietnamn, Fischer King, Patch Adams, Döda Poeters Sällskap, Insomnia,  En ryss i New York med mera.

Det var i alla fall väldigt ledsamt att läsa att Robin Williams förmodligen har tagit livet av sig.

/Maria

[tk1971]
0

Ja, det var ledsamt. Men jag kan inte säga att jag är jätteförvånad, tyvärr.

stina63
1

Läste de också RIP

Maria
1

Det var väl genom filmen "Döda poeters sällskap" som alla lärde sig att fånga dagen😉

Carpe diem…

/Maria

aggeelin
2

Det blir tomrum när en känd person försvinner. Han har gjort många bra filmer och just Döda poeters sällskap är nog den första av honom som jag minns - så bra!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
2

Första jag minns är Mork och Mindy där han spelade en rymdvarelse…

Maria
1

#5 Ja, det var på 70-talet någon gång tror jag?

Jag läste att Obama gjort ett uttalande där han sa att Robin Williams kom till oss som en utomjording😃

/Maria

stina63
1

Ja de är så jag minns honom.. Sen God morning Amerika

Intehärutandär
1

Jag o barnet älskade att se Mork & Mindy. Han sörjs här för han hade mycket kvar att ge oss.

[peter54]
1

Trist att läsa den nyheten, särskilt för att han var såpass "ogammal", men som sagt, kanske inte alldeles otippat.

aggeelin
1

Visst är det trist. Jag är tydligen ovetande om att han haft problem. Läser inte så mycket skvaller.

[peter54]
0

#10 Jag tycker nog att man kunde se på hans person att han hade den typen av problem, ungefär som när Micke Dubois tog sitt liv. Det är något med sådana människor, så intensiva att det slår över nästan i galenskap och depressiva yttringar.

aggeelin
1

#11 Jag har nog inte tänkt de tankarna, om honom. Finns andra som jag uppmärksammat mer när det gäller det intensiva levnadssättet.

[tk1971]
0

#11: Jag har tyckt mig märka nåt åt det hållet också. Det är som att han var tvungen att vara "lite för mycket" för att balansera nåt som var raka motsatsen till vad han visade utåt.

Maria
0

Jag håller med Peter. Vissa människor är så otroligt intensiva och har ändå ett väldigt stort djup. Hans drogproblem har jag läst om innan så visst ser man att det fanns en risk.

Väldigt tragiskt i alla fall.

/Maria

[Ztevo]
0

Han gav många mycket..

Karmatarerskanise
1

Ingen favorit hos mig. Tyckte han överdrev för mycket. Det blev krystat.

Hade ingen aning om att han hade problem så jag blev förvånad.  Men så är det väl oftast när någon tar sitt liv. Sorgligt vem det än gäller.

RobinEH
4

Många känner ju till herr Williams, även om de flesta inte tagit honom i hand.

Det brukar vara en del som lägger upp videos på youtube till minne av kända personer som avlider. I alla dessa med någorlunda högt antal som sett videon så finns det åtminstone en kommentar där det påpekas att detta var en helt vanligt människa och att barn hela tiden svälter ihjäl i Afrika, utan att något gör videos för dem. Sedan skall det även påpekas att man skall känna lika mycket sorg för kändisen som det ihjälsvultna afrikanska barnet för att man faktiskt inte kände någon utav dem.

Jag tycker det är ett bristande synsätt. Även om man nu inte direkt kände herr Williams så var han en del av ens liv. Man känner sorg när man förlorar en del av sitt liv, inte just av att förlora någon man känner personligt. Anledningen till att man sörjer en kändis död, som herr Williams, men inte de stackars svältande barnen jämnt och ständigt är för att dessa barnen inte är en del av ens liv.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Maria
1

Varför jag känner det sorgesamt för att Robin Williams är död är för att jag har fått många härliga timmar med hans filmer och rolltolkningar.

/Maria

Tarotstollan
1

Han kommer att vara saknad! R.I.P. Robin Williams.🌺

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

RobinEH
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Polisen har gått ut med att herr Williams begick självmord genom hängning.

http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-28765693

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Ztevo]
1

Ikväll sänds Döda poeters sällskap i 5:an 23:15.