Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1153 ggr
Cristine
0

Rena tortyren!

Jag tror många kvinnor håller med mig om att BH.n är ett tortyrredskap,särskilt  de i  medelåldern då bysten blir tyngre.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
1

Jag håller med dig. Jag AVSKYR BH och har alltid gjort.

Jag har små bröst och absolut ingen tung byst men jag har aldrig hittat någon BH som är bekväm. Nu har jag någon sportvariant men vad hjälper det….?

Jag har BH på mig endast av artighet för andra.😉 Så fort jag kommer hem från jobbet så är det första jag gör att slänga av mig detta plagg.

/Maria

Anders 50
0

#1  Vadå artighet mot andra? 😃 Såg du inte Malena Ernman på TV härom morgonen? Ja, det räcker ju att bild-googla på henne. 😃

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
3

Haha, ja det får stå för henne😉 Jag är alldeles för pryd för att dingelidonga med mina långa….😃

/Maria

Anders 50
0

#3  Mig stör det inte, folk är ju skapta som de är.  🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
13

När det blir diskussion om BH kommer jag alltid att tänka på barnens kusin som i femårsåldern sa till morfar; -"varför har inte du BH morfar, du har ju större tuttar än mormor och hon har ju BH?".

[TanatosNyx]
0

satans påfund är vad det är! Kvävningskänslor var dag! Ont överallt, blää! Och som det kliar! Här hemma åker den av fortast möjligt.

stina63
1

Hehe Ja jag har inte så värst stora även om jag är 51 år. Men ibland kan de vara skönt utan. Låta dom bara vara 😃
Men jag tror många har fel storlek kanske därför som de känns konstigt,..

Maria
0

På vinter är det bra när man har tjocka tröjor. Då syns det inte så mycket om man är BH-lös😉

/Maria

Fridaaaa
1

Jag föredrar att ha BH ja xD Inte storbystad eller liknande men tycker det är skönast hehe. Snyggast till de linnen/t-shirts/tröjor jag har på mig med 😛

Nja tror inte brösten blir tyngre med åldern däremot kan de ju börja hänga och då kännas tyngre 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
1

#9 Haha, ja precis. De blir längre😃

/Maria

stina63
3

*9 Hehe ja så är det nog Frida…
Kommer ihåg när min mamma ville att jag skulle använda BH, Drog ner mig till tvättstugan Stängde dörren så ingen skulle höra oss.
Hon sa att jag behöver använda BH, Men de tyckte inte jag alls. Jag var ju barn ännu ville inte bli vuxen.
Men då sa mamma något som får mig att skratta ännu åt de. Något som jag inte gjorde då
Hon sa. Men stina Du måste använda BH annars så växer brösten så dom hänger ända ner till knäna😂
Men jag är född envis sa till henne. Ja då får dom hänga ner till knäna😂

VildaVittra
2

Då jag har H-kupa så skulle mitt liv begränsas enormt om jag inte hade BH på mig. En bra välsittande BH känns inte ens att man har den på sig, många gånger har de som inte gillar BH fel storlek och av sämre kvalitet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[peter54]
2

#9 Om kroppsvikten ökar så ökar också bröstens vikt.

Fridaaaa
0

#13 Ja det vet jag men var inget jag sa något om heller 😛
Man ökar ju inte automatiskt i vikt för att man blir äldre 😉

[peter54]
0

#14 Haha, nej kanske inte, men rent statistiskt ökar kvinnor 500 gram i vikt per år genom hela sitt vuxna liv läste jag en gång i en skrift från socialstyrelsen. Män ökar också i vikt under hela sitt vuxna liv generellt sett, men inte riktigt lika mycket.

De flesta människor grovnar med ålder och det har att göra med vävnadernas förlust av spänst och styrka. Alla delar där ryggraden viks/böjs, som exempelvis midja och nacke blir grövre när man blir äldre för att hålla tillräcklig stadga. 🙂

[TanatosNyx]
0

#15 Hittls har jag tappat 20 kg i mitt vuxna liv 🤪

[peter54]
0

#16 Ja så är det förstås för en del, men nu snackar vi generella siffror och statistik. 🙂

Maria
0

#15 På mig stämmer det nog ganska bra.

Jag vägde många år 50-55 kilo men efter cirka 35- 40 år så har jag långsamt gått upp och gissar att min matchvikt numera är 65.

Det är bara när jag varit sjuk som jag gått ner till runt 50 igen.

/Maria

Cristine
4

Jag vet inte om det är mina kinder som också ligger i behån men tungt är det

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

Hehe Cristine,,, 😃

Fridaaaa
0

#15 Nja tror inte såna statistiker är så pålitliga alltid 😛 Men ja många ökar nog när de blir äldre om/när de inte kan röra på sig lika mycket och så 🙂

Toyan
1

Slänger av mig BH:n så fort jag kommer hem. Har ingen stor byst, men det är skönast att vara utan BH🙂

Lillmamsen
0

#22 Samma här! 

Just nu ammar jag och om jag inte vill ha amningsbh på mig så kan det bli lite läckage. När jag väl har den på mig så känns det som om bysten ska bli mos där inne, storleken varierar för mig beroende på mjölkproduktionen.
Ska faktiskt bli lite skönt att få börja använda vanlig bh sen igen, lär uppskatta den mer nu än förr i alla fall. 👍

Intehärutandär
0

En med stor fast byst som kastar bhn direkt innanför dörren nästan med en DJUP HÖG lättnads suck.

citytjejen
1

Jag har en lagom B-kupa och jag tycker om att ha bh! Köper oftast på Lindex, har alltid varit nöjd med dem!

/Christina

Tarotstollan
1

Tack för alla roliga komentarer! 😃
Här är en till som svär ve och förbannelser över detta tortyrredskap. Jobbade på en bh fabrik så jag vet allt? om bhar. Guuuud vad de tjatade om att man skulle ha bh på sig,  jag vägrade att ha en på mig. Kände mig bara ännu mera uttittad!
Då var jag ju ung med relativt små bröst så jag tejpade bröstvårtorna, så de åtminstone inte kunde säga att de såg dem!
Många år senare och många kilo upp, så får jag tvinga mig till att ta på en när jag skall ut eller vara bland folk men den åker av så fort jag kommer hem!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

wingren
0

Ingen som hatar strumpbyxor lika mycket som jag? Oavsett om de kostar 5 kr eller 350 så får de en/flera maskar på bara några timmar, ibland efter några minuter. De sitter obekvämt och glider ner i skrevet som värsta haremsbyxorna så man får dra upp dem hela tiden. Hua säger jag!

[Thiah]
0

Jag har ärr och känselbortfall under ena bröstet så här är det bara tunna mjuka bhar, de är sköna. Helst har jag ingen alls på mig och är glad för varje dag som dom håller sig uppåt 🤪

[peter54]
0

Frugan brukar aldrig klaga på sina BH'ar, utom förstås när hon gick på den där TV-reklamen med den där form-BH'n. "Värsta skit jag har provat i hela mitt liv, lika bra stöd som en sliten t-tröja" skrev hon på retursedeln. Hon har alltid BH på i vaket tillstånd, ett tag hade hon till och med en speciell sorts sov-BH.

Wony
0

Jag har någorlunda stora bröst och om jag inte har BH får jag ont. Behöver stödet, och bara jag har rätt storlek så sitter de skönt. Utan BH går jag bara i enstaka undantagsfall, samt när jag sover. 

Särskilt när jag motionerar behöver jag en stabil sport-BH, annars gör det så fruktansvärt ont när de guppar omkring.

[MikaelaR]
0

Jag gillar inte Bh.. den skaver och känns obekväm

Halvdansken
0

Jag är en 75 D-E så att gå utan är inte ett alternativ. Hatade också bh tills jag komtill en butik som kundedet där med storlekar. Efter det märker jag knappt av dem. Men bh slits, köp nya om de är obekväva efter ett par år. Speciellt byglarna kan bli spretiga i tvätten. Tyvärr är bra bh dyra som attan.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[tk1971]
0

#27: strumpbyxor är djävulens påfund. Snacka om att känna sig instängd.

Halvdansken
0

Tror du det var bättre med strumpebandshållare? Plus att man inte måste ha strumpbyxor. Bh måste man ha om man har stora bröst.

Hatar cancer och älskar vårlökar.