Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hus-och-hem
Läst 1394 ggr
Fridaaaa
1

Det här med presenter ;)

Jag är urkass på att komma på bra presenter Lipar
Min pappa fyller år nu på fredag och ska på kalas dit på lördag men inte en blekaste vad jag ska ge honom.
Han fyller inte jämt (fyller 53).
Älskar att träna (jogga, cykla, gå, gymmet), fisk & hälsosam mat bland annat.

Men helt loost vad jag ska ge honom, känns som att han har allt han behöver när det kommer till träningssaker och så Lipar
(kokbok har jag gett för inte så länge sedan)

OBS inget över 200 kr. Presentkort känns trist)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jossa5
1

En schysst liten presentkorg kanske? Plocka ner lite gott i den, nåt bra att ha till träningen/efter träningen eller så. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Fridaaaa
0

#1 Vad jag vet så äter han mat och så efter träning alltså inte massa tillskotter av olika slag som vissa gör, så tycker det är svårt att plocka ihop då :/
Han är mer insatt i det där än jag och så hehe

jossa5
0

#2 Hm, ja, då blir det ju lite lurigare. 

Har lite samma problem, fast min pappa fyller år borta i december så har lite tid att fundera. Men tänkte nog göra något man kan äta till honom. Hemmalagat alltså, typ gele/saft eller nåt sånt.
Det kan ju vara en tips om du har möjlighet iaf. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Fridaaaa
0

#3 saft dricker han sällan 😉 Och gele, saft mm har jag aldrig gjort 😛 Men annars är det bra förslag 😉

signemo
0

Det är kul med presentkort tycker jag. Min son brukar hitta på ditt o datt. Ibland ett litet belopp som jag  antingen kan spara eller öka på själv på Ticnet.   Eller på netonnet. Det fick jag i år.  Kanon då jag funderat på att ladda ner en speciell app. Ett presentkort på att gå ut o äta med honom.. Det kanske finns en fiskaffär i närheten. Köp en ovanlig fisk som läggs i frysen så får han själv laga något. Eller fixa själv något hemmagjort till honom.. En far o dotterdag då NI umgås utan stress och bara jag grejer Ni för stunden tycker är kul att göra tillsammans.

Ett äggur. fick jag en gång. Fattar inte hur jag klarat mig innan.

Men det roligaste är faktiskt  att umgås med mina vuxna barn, det är det bästa av allt.

Var rädda om varandra

Mooniq
0

när jag har presenttorka i huvudet brukar jag gå in på Kahls kaffe. Köpa nåt fint te + burk, eller nåt ovanligt kaffe + burk, eller nåt av deras redan ihopplockade småkorgar..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Anders 50
0

Är han en riktig renlevnadsmänniska?  Annars finns det ju lite godsaker att välja på på systembolaget.

Smaken är ju olika, många tycker det är tråkiga presenter, men jag har faktiskt tyckt det varit kul att få en drös olika skraplotter när jag fyllt år.   Och det går ju att arrangera dem kul i en blombukett. 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

#0 Jag är lite äldre än din pappa, men spelar väl i ungefär samma "generationslag" och när jag fyller år brukar frugan köpa något nytt plagg, dels för att jag är dålig på att inse att det är dags att byta ut slitna kläder och dels tycker jag själv att det är det jag behöver bäst, hur tråkigt det än kan låta med mjuka paket. 😉

I år fyller jag jämnt och det är ett vansinnigt surrande om det inom familj och släkt, men själv är jag inte så förtjust. Jag tycker det räcker med stor baluns varje kvartal istället, 25, 50 och 75. Hur som helst har hon frågat vad jag vill ha som ska vara lite mer, hmm, fint och jag gillar ju att fota, så jag har önskat mig ett nytt objektiv till kameran. 🙂

Tarotstollan
0

Eftersom han motionerar mycket behöver han ju duscha ofta, varför inte lite olika "lukta gott produkter" schampo, duschtvålar, nytt fint badlakan osv

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

stina63
0

De är så svårt förstår dej.. Vi köper presenter till varandra när vi fyller år. En sak kanske han gillar de är nya fotfilen som går på batteri från Scholl. De är något som jag rekommenderar är väldigt bra.  Men den koster mer än 200. Men jag har för mig att den finns i andra affärer också ser lite annorlunda ut, Koster omkring 200. Såg reklam på tv om de.

penke
0

Något du gjort själv, nå´tt collage, "världens bästa pappa"
 skriv ngt på en *mjuk* sten, tänker på dig pappa ..

eller ladda ned någon bra träningsmusik..
kanske, någon sådär .."tjejig" facewashgel tex.  ..han inte kommer på själv att skaffa
 de finns ju för män också, men som han själv aldrig skulle hitta
 ens till avd. där de finns ? 🙂

penke

Fridaaaa
0

#5 Han fick presentkort av min mamma (som var lite från oss barn också) så är en anledning till att jag inte vill ge det 😉

Hmm ja vi har en fiskaffär i stan men aldrig varit in där, vet inte hur pass de har med "ovanlig" fisk eller så. Men kan alltid kika in där och kolla 👍 Se vad utbudet är 🙂 Man vet ju aldrig.
Far&dotterdag är ju alltid något men vet absolut inte vad vi skulle hitta på 😛 Helt loost med sånt haha men bra förslag! Kostar ju i regel mer än 200 kr med dock sammanlagt 😕

#6 Vet inget ställe som direkt säljer roliga te-burkar 😕 Inte vad jag sett. Men bra förslag, kan ju kika runt mer 🙂
#7 Nope han dricker sällan sprit. Blir någon öl då och då sådär.

#8 Hehe ja pappa är glad vad han än får så att säga🙂 Tror han är nöjd med presentkortet också som han fick men känner att jag vill ge något litet mer till honom mer från bara mig & sambon så att säga 🙂 Kläder är ju alltid något 😛 Han är med sån som kan ha samma kläder många år trots att de är slitna, låter lite som du där hihi

#9 Hmm… Ja det är ju en tanke, blir ju en del på jobbet med (fabrik) som de behöver duscha, en funderare 😉

#10 Nja jag är inte så pysslig av mig 😉 Och känns mer "barnaktigt" om man säger så att göra än när man är snart 24, vet inte, känns som det 😛
Tror sällan han skulle använda just sånt😉 Är mer då och sånt han använder.

signemo
0

Far o dotter dag. kan vara att man är ute o går eller springer ihop. Köper en glass och sätter sig o filurar ihop.  åker o badar,tar en skogspromenad,  kör hem fixar en middag ihop. Ja  man bara är.Sitter tysta ihop eller pratar om allt möjligt  så som det inte blir annars kanske.

Var rädda om varandra

Fridaaaa
0

#13 Jag springer inte xD Klarar kanske 1-2 km sedan dör jag haha. Men promenader går bra, där kan jag gå ganska långt 🙂
Hmm….  får klura på det 😉

signemo
0

HM ja det vore ju tragiskt om Du föll ihop i en hög. Skippa Springandet.😉

Var rädda om varandra

Fridaaaa
0

#15 Haha 🙂 Inte tränad för det, pappa däremot sprang Göteborgsvarvet iår på över 2 mil xD