God morgon 29 juli
Igår kom en välbehövlig skur så det är lite svalare idag, …mitt ideal är 26 grader.
Ha en bra dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Godmorgon Cristine och alla som vaknar.
/Maria
God morgon
Lite svalare nu på förmiddagen skönt. Åskat har det inte gjort inte regnat heller vad jag vet. Men jag sover så hårt på natten hehe hör knappt åskan.
Får se vad det blir idag. Kanske blir de Glimmingehus kolla och gå i naturen,, Mycket roligare de än trängas bland folk i ett varuhus Ullared..
Ha en skön Tisdag
God förmiddag! 22 grader och sol ute. Eftermiddags jobb väntar men jag är ledig i morgon. Önskar er en trevlig dag!
Godmorgon, varmt idag med! Stina…finns det verkligen människor som handlar på Ullared såna här heta dagar? Jag skulle inte orka! Vi ska åka och bada idag, något vi inte gjort på länge. Ha det bra!
Jag ska ut ockh såga av fötterna på ett bord och tillverka en rustik bänk.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God eftermiddag 🙂
Här är det inte ett dugg svalare än tidigare, 31 grader i skuggan just nu. Jag hade tänkt hugga upp locket på ett oljefat, men det är för varmt för det. Jag tar nog ut fyrhjulingen istället och åker en sväng. Det känns som 20 grader när man åker i 25 km/t ungefär 😉
Mötte en dam idag på cykel, som klev av för att berömma min hunds vackra anlete. Hon sa att detta varma väder skulle vara in i Oktober. Vart hon fått det ifrån vet jag inte, men hoppas gärna. Inte så h ä r kvalmigt, men 20+ iaf vore himmelskt.
Jag & Spike har varit på djuraffär och shoppat nytt foder, boll och lite annat. Boll är favorit-leksaken, men han sliter sönder dem så snabbt. Trots sin lilla storlek och brist på tänder. Tog en i rea-lådan få se…
Spike flåsade med hela tungan ute på den korta biten dit - då är det varmt på riktigt. Han (pga sin nakenhet) flåsar bara ett fåtal ggr. 4 ggr tror jag att vi fått sett tungan nu. 😉
Jag sover väldigt dåligt i detta väder, önskar mig en fläkt. Men de är slutsålda i stan. Det hade varit ljuvligt.
(Bilden är några växter från min trädgård)
Goeftermiddag!
På tal om att handla . . .jag var ju tvungen att åka iväg nu på eftermiddagen och köpa lite gott till morgondagens besök, och det var varmt! Men folk verkar trivas i värmen, massor ute i affärerna.
#8 Gamla damer ska man lita på! 😉 Fina blommor! Vad heter den längst ner till vänster?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Idag trodde jag att katterna kom in med en fågel men det var en gigantisk slända av något slag. Kroppen var glänsande grön och nästan lika tjock som mitt pekfinger.
Vi var på jakt alla tre en stund inne men jag vann och kunde släppa ut "varelsen"😃
/Maria
#9 Tulpanpelargon. :)
#12 Jodå, jag tycker det är likt. Ska se om jag får in en bild via mobilen. Jag köpte den och den lila/vita på odla.se (& anemonen)
Godkvälls i stugan
Ja de blev Glimmingehus idag. De var svalt och skönt.. Lite molnigt ute men varmt var de hehe. Sen åkte vi till Bo Olsson i Tummelilla istället.. Helt slut nu när man kom hem.
*5 Ullared jag åker inte så långt för att gå i affärer, även om de är lite billigare.
*8 Snövit De stod i tidningen att varma vädret skulle vara till oktober. Men vi vet ju att de är inte oktober ännu. så de ändras säkert många gånger
#14 Så fina!!! Nja..dina öppnar sig mer än mina. Nu kliat det i fingrarna efter en stickling! 😉
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#15 Tyvärr är det så, fast att slippa det deppiga regnet okt-nov vore toppen. #16 Påminn mig om en månad då blommorna planteras in/om. :)