Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 458 ggr
Maria
1

Gifta i 70 år

Tänk att få uppleva sin 70-åriga bröllopsdag🙂javascript:nicTemp();

/Maria

[mommo 12]
1

Om du är 52 så kan du väl inte ens varit född när du gifte dig om du har varit gift i 70 år?

[mommo 12]
1

Men åh! jag trodde att du hade varit gift i 70! :()

Karmatarerskanise
1

#2 Du trodde att någon i 50 årsåldern varit gift i 70 år?

Maria det är fantastiskt :)

[mommo 12]
1

Nej men jag såg inte länken :)

Maria
2

Haha, ja det vore ett underverk😃

Men om jag skulle bli 92 och min man 98 så klarar vi det😉

/Maria

[mommo 12]
2

Kul

[peter54]
2

Shit, jag behöver leva i 116 år för att uppnå det 😃

[mommo 12]
1

Jag får leva tills jag dör för jag är inte gift. Men du har ju något att se fram emot Peter :)

Maria
1

Om man ska räkna det från när man blev tillsammans så räcker det med att jag blir 89 år😉

/Maria

[mommo 12]
1

Ja, det räcker med att ha vart gift i 10 år. Sen kan man dö, Eller dom flesta skiljer sig ju och dit o datt och sånt, men det var ju inte alls lika vanligt att vara skild eller sånt på den tiden som dom gifte sig på. Eller inte att dom gifte sig klockan 13:52 eller något sådan utan mer på den tiden, stenåldern :)

[peter54]
1

Det gamla paret hade varit gifta i 13 år när jag föddes. Jag har varit gift i 13 år nu, snart 14 🙂

Maria
1

Jag har varit gift i 31 år och det känns "stenåldern" när man tänker eller pratar om det😃

/Maria

Tarotstollan
1

Härligt att läsa att det fortfarande finns folk som kämpar på i äktenskapet. De hade tydligen inga barn efter vad jag kunde läsa, då kanske det var lättare att kompromissa med "bara" två viljor!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
1

#13 Fast barnen hade förmodligen varit i 60-70 års åldern vid det här laget😉

/Maria

Tarotstollan
0

#14. Jo, det är klart men jag tänkte på om de  inte hade barn, då var det ju inte så mycket att "bråka" om, som det ofta är hos folk som har barn som har olika viljor om allting!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cristine
0

Jag har varit sambo/särbo i 54 år nu. De sista åren har vi kommit ifrån varandra på grund av sjukdommar. Ingen av oss orkar resa så långt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[tk1971]
0

Ja, här firar vi 10-årig förlovningsdag om två veckor. Inte hade jag väl riktigt tänkt mig att förlovningen skulle bli riktigt så långvarig, men om man nu råkar ha en karl som anser att äktenskap är "onödigt" så får det väl vara så då 🤐

Cristine
0

Det går så bra ändå så!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[mommo 12]
1

Grattis, eller vad man skriver.

Halvdansken
1

#8. Alla lever tills de dör.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Intehärutandär
1

Mormor o morfar var gifta 19 år. Eller ja, hon stod ut så länge. Hon har varit särbo 40 år nu med nästa man. Han har blivit delvis dement o friat nu. :) De är 80 o 88 år.

[mommo 12]
1

Haha.

[mommo 12]
0

eller vad man ska skriva.