Svalkningstips mottages!
Älskar sommaren men idag har jag svårt att svalka mig, är supervarm.
Varit redan nere och badat med hundarna, lika varmt inne som ute (27-28 grader).
Hur gör ni för att svalka er i värmen?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min man brukar sova med kylklampar men jag tar också gärna emot tips, min man kommer hem från sjukhuset idag men han är fortfarande sjuk och då ska man ju inte bli överhettad.
l'm back
#1 Det hade jag aldrig klarat haha.
Hoppas han mår bättre nu. Nej det är ju inte så bra :/
Vi har fläktar på.
På kvällen ställer vi en i sovrumsdörren (som går ut i trädgården) så att den blåser den svalare luften inåt i rummet.
Det bästa är att befinna sig vid havet i skuggan och bada med jämna mellanrum men det är ju inte alltid så lätt fixat.
Svala kläder som inte sitter åt. En blomspruta så man kan spruta vatten på sig och att hålla sig i skuggan i den mån det går.
/Maria
#2 Han har dom såklart inlindad i kökshandukar så det inte blir för kallt 🙂
l'm back
Blöt handduk över huvudet, det fungerar som ett kylskåp. spola iskallt vatten/använd isbitar på handlederna och andra ställen där det finns ytliga blodkärl
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#4 Jag är lättfrösen annars så hade räckt för mig haha. Blir blött på lakanen med hihi
#3 Fläkt har vi igång på natten men har bara den fläkten kan inte flytta runt den när jag byter rum eller ute 😕
Ytterdörren står öppen, har fönster öppet med. Men hjälper ingenting lika varmt ändå. Önskar att det hade hjälpt. Kan inte ha för mycket öppet heller pga flugor.
Ja tänk om man hade haft strandtomt, kunna bada när man vill, hade inte varit dumt 😉 Varit nere en vända till vattnet idag, men för varmt för att gå ner och blir drygt att köra fram & tillbaka 😕
Någon som vill köpa ett hus vid stranden/vattnet till mig? haha
#5 Då hade jag frösit istället 😉 Men bra tips för de som kan det 👍
#6 Han har börjat stoppa dom i plastpåsar först sen handdukar men hans lakan m.m. blev också blöta först.
l'm back
#7 Tänkte det hehe

.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har garaget som nödlösning när det blir alltför jobbigt med värmen, där är alltid svalt och jag kan ta in arbetsbord och jobba med något där.
På natten är det värre, vi har en stor fembladig takfläkt och den har gått med full effekt de senaste nätterna och jag har sovit med bara en filt över benstumparna. Det har varit för varmt ändå så jag har sovit dåligt.
Man får ju inte klaga på värmen efter den kalla period vi haft, men varför ska det behöva gå från 12 grader till 30? Det är lite som pest eller kolera 😉
kyl ner händer(handleder) och fötter i kallvatten. Blöt ned håret och kyl huvudet. Blöt handduk över rygg och nacke (akta nackspärr). Drick mycket, dock inte nödvändigtvis iskallt - då får kroppen jobba för att värma vätskan.
Jag har haft värmestress/värmeslag när jag var tonåring och det är absolut inget att leka med. I denna värme ska man väl egentligen ta det super lugnt, speciellt om man är känslig mot värme.
De två senaste dagarna har jag haft värmekramper och verkligen mått skit. Tål ju inte solen bra alls överhuvudtaget. Så kyl ner handleder, fötter och håret med vatten, sen är vattenspruta och vattenflaska superb att bara hälla/spraya över sig. Fläkt är ju något som inte går vara utan just nu heller.
Sedan så är extra salt också bra för kroppen.
Orkar man inte äta pga matthet/illamående så är blåbärssoppa superb.